Mégsem épít gyárat egyelőre Kozármislenyben a nagy német autóipari beszállító, a Fehrer Automotive GmBH, értesült a Szabad Pécs. A portál szerint mindez nagy érvágást jelent a baranyai munkaerőpiacnak, a Fehrer ugyanis négy éven belül ezer főnek biztosított volna munkát. Úgy tudják, a visszalépés oka a munkaerő-hiány, de politikai szálak is vannak a háttérben.
Kozármisleny független polgármestere, Bíró Károly megerősítette, hogy bizonytalan időre elhalasztották a nagy autóipari gyártók számára beszállítóként elsősorban üléseket és kartámlákat készítő Fehrer új magyarországi egységének a megépítését. De ha a cég később mégis vállalja a magyarországi bővítést, akkor egészen biztosan Kozármisleny mellett döntenek. A beruházást egyébkén alaposan előkészítették, ehhez képest meglepő a visszalépés.
Bíró Károly szerint a döntésben a munkaerőhiány, és a beruházásra kapott magas árajánlat mellett szerepet játszhatott egyes pécsi fideszes politikusok ténykedése is, akik sokáig amellett kardoskodtak, hogy Kozármisleny helyett Pécsre vigyék el a tervezett gyáregységet. Ez szerinte nyilvánvalóan nehezítette és késleltette az üzem megnyitását.
A munkaerőhiány miatt már több gyártó elvitte egyébként kapacitásait Magyarországról:
A Fehrernek már van magyarországi érdekeltsége, a móri telephelyű Fehrer Automotive-Rába Kft.
Kiemelt kép: Sárfalvi Péter, az Emberi Erőforrások Minisztériumának nemzeti utánpótlás-nevelésért és sportkapcsolatokért felelős helyettes államtitkára, Feleki Attila, a Kozármisleny Futball Club elnöke és Hoppál Péter, a térség fideszes országgyűlési képviselője, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős államtitkára a felújított kozármislenyi futballstadion avatásán 2017. április 2-án. MTI / Lendvai Péter