Gazdaság

Elképesztően nő a Lidl forgalma

A Lidl és a Kaufland anyacége, a német Schwarz Gruppe 100 milliárd eurót meghaladó idei forgalommal számol és készen áll arra, hogy  további befektetéseket hajtson végre.

A Lidl és riválisa, az Aldi élelmiszerlánc komoly befektetésekre készülnek más országokban, így például Nagy-Britanniában, ahol növelni akarják piaci részesedésüket. A Schwarz Gruppe közleménye szerint a cég tavalyi forgalma 7,4 százalékkal, 96,9 milliárd euróra emelkedett. A teljes forgalomhoz 74,6 milliárd euróval járult hozzá a Lidl, amelynek 10 460 boltja van Európában és az Egyesült Államokban.

A csoport 7 milliárd euró befektetést hajtott végre tavaly és nagyjából ugyanennyit tervez az idén is. A Lidl 300-350 új üzlet nyitását tervezi idén, terméklistáját pedig a jelenlegi 1800-ról 2500-ra kívánja feltornázni – nyilatkozta Klaus Gehrig, a Schwarz Gruppe vezérigazgatója a Frankfurter Allgemeine Zeitung című lapnak.

Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma már több mint 160 áruházzal van jelen az országban és több mint 4000 munkavállalót foglalkoztat.

Kiemelt kép: MTI/Róka László 

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik