A Strabag konzorciuma folytathatja az M0-s gyorsforgalmi út déli szakaszának rekonstrukcióját: ezúttal 12 kilométer tervezésére és kivitelezésre nyertek el nettó 27 milliárd forintot.
A közbeszerzési hirdetmény szerint a meglévő autóút bal pályáját bővítik, a 11,65-23,2 km közötti szakaszon. Itt tíz felüljárót, két aluljárót, és egy pihenőt is építenek, felújítják a szalagkorlátokat, és betonra cserélik az aszfaltutat.
Az M0-s teljes rekonstrukciója magas költségekkel számol a 2×1 sáv ellenére is. Ugyanis a budai hegyek alatt több helyen kilométeres alagutakban futna a gyorsforgalmi út, de viaduktok is kellenek majd a Biatorbágy és Budakalász közötti szakaszon.
A fenti szakasz rekonstrukciójára összesen hárman adtak be ajánlatot, a Strabagon kívül a Colas-Euroaszfalt-A-Híd és az SDD konzorciuma. A szerződést tavaly decemberben írták alá a Strabaggal, eredetileg 25 milliárd forintról, ez most felcsúszott 27 milliárdra.
A Duna Aszfaltnak is leeshet 4,5 milliárd forint a zalaegerszegi próbapálya kiépítésére (eredetileg nettó 3,3 milliárdról szólt a szerződés, de a keretösszeget – opciós értékkel növelve – végül 4,47 milliárdra emelték).
Kiemelt képünk illusztráció. Fotó: MTI / H. Szabó Sándor