A 10 milliárd euróból (3140 milliárd forint) felépített vasútvonal révén az eddigi hat óra helyett négy óra alatt lehet megtenni a Berlin-München távolságot vonattal. A Deutsche Bahn (DB) német állami vasúttársaság várakozása szerint a rövidebb menetidő révén megduplázódik, évi 3,6 millióra emelkedik a főváros és a bajor tartományi főváros között vonattal utazók száma.
A vasút az új vonallal verhetetlen lesz az autóval szemben, és felveszi a versenyt a repülővel a Berlin és München közötti közlekedésben
– mondta Richard Lutz, a DB vezetője az átadási ünnepségen.
Azonban a társaság szerint nemcsak a két metropolisz között közlekedőknek hasznos a fejlesztés, azzal számolnak, hogy a kapcsolódó járatok átszervezése révén évente 17 millió utas profitál belőle.
A 623 kilométeres szakaszon tehervonatok is közlekednek az ICE Sprinter nevű személyszállító vonatok mellett, amelyek az óránkénti 300 kilométeres sebességet is elérhetik. A jóval lassabban haladó teherszállító szerelvényeket úgynevezett előző-pályaudvarokon kerülik meg, ilyeneket minden huszadik kilométernél építettek.
Az első vonat 3 óra és 58 perc alatt érkezett Münchenből Berlinbe. Az utasok között volt Angela Merkel kancellár is, aki a berlini főpályaudvaron tartott ünnepségen elmondott beszédében kiemelte, hogy az új szakasz betagozódik a nagysebességű vasúti közlekedés európai hálózatába, egy olyan folyosó része, amely Finnország keleti határától egészen Szicíliáig húzódik.
Kiemelt kép: Europress/AFP/dpa/Maurizio Gambarini