Már négyszáznál is több járművezető, zömében buszsofőr követeli írásban a BKV-tól a 400 ezer forintos fizetést, amit a cég toborzó szórólapjain ígér az új jelentkezőknek. A régiek ennyit csak sok túlórával keresnek – tudatta az Egységes Közlekedési Szakszervezet, amely az aláírásokat letétben őrzi. Nemes Gábor, az EKSZ elnöke cáfolta, hogy ők gerjesztik a hangulatot.
Szerinte lehet, hogy a toborzó szöveg a BKV kommunikációs stábjának dilettáns, a következményekkel nem számoló „mellényúlása”, de ezt be kellene ismerni és elnézést kérni a régi és új dolgozóktól és nem a szakszervezetre mutogatni. Azt állítani, hogy a létszámbővítés ellen uszítják a BKV járművezetőit annyira átgondolatlan, mint a szórólapszöveg.
Mivel a metrópótlást is csak túlóráztatással tudja megoldani a BKV, a szakszervezet elvárja, támogatja új sofőrök sürgős felvételét, de a toborzás valótlan, félrevezető állításaihoz az EKSZ nem adja a nevét. Nem fordít hátat azoknak a dolgozóknak, akik elvárják, hogy ők is megkapják az újaknak ígért havi 400 ezer forintot.
Az EKSZ felkérte a vezérigazgatót, nyilvánosan tisztázza a félresikerült kampányt, kommunikációs és jogi stábja nevében kérjen elnézést a dolgozóktól az erős csúsztatásokért. Bolla Tibor azonban nem reagált, jogi igazgatója pedig próbálja a szakszervezetre hárítani a sikertelen kampány felelősségét. Új emberek a 400 ezres mézesmadzag dacára sem tódulnak a céghez.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet mielőbbi tárgyalást kezdeményezett a cégvezetésnél. Nemes Gábor szerint ugyanis, ha sikerülne több száz új dolgozót felvenni, a régiek és az újak is elesnek a túlórától, az újak sem kapják meg az ígért havi 400 ezer forintot. A szórólapszöveg összeállítói már eleve túlórával kalkulálták az összeget, csak ezt „elfelejtették” leírni.
Ha nincs túlóra, nincs ekkora kereset sem. Sem újaknak, sem régieknek. A szakszervezet szerint az elégedetlenséget csak a cégvezetés tudja megállítani. Ha a vezérigazgató nem ismeri be a hibát, akkor – Nemes Gábor szerint – a régi sofőrök esetleges elvándorlásának a következményeiért neki kell vállalnia a felelősséget. Az ágazatban kritikus a munkaerőhiány, a tapasztalt sofőröket több társaságnál is örömmel, netán a BKV-nál jobb körülményekkel is azonnal alkalmaznák.