Versenyképes árak, egyedülállóan széles termékkínálat, kitűnő szolgáltatás, maximális vásárlói élmény – sorolja Petr Bena, az Alza értékesítési igazgatója a vállalat értékeit, amivel letarolnák a magyar piacot.
Ez már sikerült nekik Csehországban. Az Alza klasszikus tech startupként kezdte 1994-ben Prágában. Az első indulók előnyét kihasználva gyorsan piacvezetővé vált az országban, és mára Közép-Kelet Európa meghatározó webkereskedőjévé nőtte ki magát, hangzott el a céget bemutató sajtótájékoztatón.
Termékkínálatuk – akárcsak a többi webáruházé – a legújabb műszaki cikkektől és játékoktól a kozmetikai termékeken át terjed. A cég ugyanakkor főként a fiatalabb férfiak körében népszerű. Vásárlóik átlagéletkora 30 év, 77 százalékuk férfi, 23 százalékuk nő. A magyar vásárlók 130 ezer termék közül választhatnak, amelyekért akár Bitcoinnal is fizethetnek.
A sajtótájékoztató után, kérdésünkre válaszolva Bena azt mondta, a kiszállítást elsősorban a Magyar Postával végzik, de idővel saját logisztikai cégükkel, az Alza Express-szel szeretnének majd csomagokat küldeni. Az árukat szlovák elosztóközpontból terítik, Magyarországon is.
A piacra lépés időzítéséről elmondta: a magyar e-kereskedelem óriási fejlődés előtt áll. A teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 3,9 százaléka internetes kereskedelemből származik, ugyanez Nagy-Britanniában 20 százalék. Bár tavaly kicsit visszaesett a top10 magyar webáruház forgalma, a 110 milliárd forintos piac igen vonzó lehetőséget jelent, mondta.
Hozzátette: az Alza az egyik legnagyobb hirdető Csehországban. Így nálunk is jelentős erőforrásokat fognak az ismertségük növelésére fordítani, főként televíziós és online kampányokkal. A Black Friday-re például hatalmas akciókkal, kedvezményekkel készülnek, érdemes lesz tehát figyelni a hirdetéseiket, mondta.
Új bemutatótermük pénteken nyílik meg a budapesti Róbert Károly körúton. Ez egyben raktár és átvevőhely is, ahol ingyen kávéval, üdítővel, gyors internetkapcsolattal kedveskednek vásárlóiknak. A bemutatóterem láthatóan hangsúlyos figyelmet fordít a fiatalabb generációra is. A legújabb játékkonzolok mellett egy profi stúdiót is berendeztek a YouTube-felhasználóknak. A showroom másik ékessége a kiállított tűzpiros Tesla autó, amelynek a cég kizárólagos online forgalmazója Magyarországon.