A magánfuvarozók üdvözlik az uniós szakminiszterek luxemburgi tanácskozásán a kiküldetési irányelv módosításáról hétfőn elért kompromisszumot, különösen azt, hogy a fuvarozói szektort kivették a mostani szabályozásból és arra vonatkozóan külön szabályokat hoznak majd.
Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestületének (NiT Hungary) főtitkára az MTI-nek elmondta: kedvező, hogy lesz külön szabályozás a fuvarozókra. Ugyanakkor úgy vélte, ez bizonytalan helyzetet teremt, mert még az is kérdéses, hogy mikor születhet meg a döntés. Mindez azonban jól ráirányítja a figyelmet a probléma súlyára. Kitért arra, hogy a magyar kormány a szakmával egyeztetve képviselte az álláspontjukat a tárgyalásokon, Takács Szabolcs miniszterelnökségi államtitkár vezette magyar delegációnak sikerült megvédenie a fuvarozói szektor érdekeit.
A foglalkoztatási és szociális ügyekben illetékes uniós miniszterek hétfői luxembourgi tanácskozásán kompromisszum született a kiküldött munkavállalókra vonatkozó szabályozás módosításának fő vonalairól. Az éjszakába nyúló tárgyalások végén a résztvevők minősített többséggel úgynevezett “általános megközelítést” fogadtak el a kiküldetési irányelvről, amelynek alapján a tagállami kormányokat tömörítő tanács megkezdheti az egyeztetést az Európai Parlamenttel.
Az Európai Bizottság tavaly márciusban terjesztette be módosítási javaslatát, amelynek értelmében a munkabér és a munkafeltételek terén ugyanazok a szabályok vonatkoznának a kiküldetésben lévő munkavállalókra, mint a helyiekre. A bírálók szerint ez számos újonnan csatlakozott tagországot hátrányosan érintene. Az egyezség egyik legfontosabb pontja, hogy
A bizottság eredeti javaslata 24 hónapról szólt, de sajtóhírek szerint Franciaország keményen lobbizott ennek csökkentéséért.Kiemelt kép: Járműve szélvédőjét tisztítja egy várakozó kamionsofőr Somoskőújfaluban 2017. január 13-án. MTI Fotó: Komka Péter