Gazdaság

Jól fekvő cégeken keresztül hirdetnek másfél milliárdért Matolcsyék

Lakashitel(210x140).jpg (lakáshitel, )
Lakashitel(210x140).jpg (lakáshitel, )

A Matolcsy-féle jegybank elkezdi népszerűsíteni a fogyasztóbarát lakáscélú jelzáloghiteleket. Az ilyen típusú hitel kiszámíthatóbb, mert a fizetendő kamat periódusa 3, 5, vagy 10 éves, sőt, lehet akár a teljes futamidő végéig rögzített, így a törlesztőrészlet havonta megegyezik. Kamatfelár pedig maximum 3,5 százalékos lehet. A jegybank sorra jelenti be, hogy mely kereskedelmi bank kínálhat ilyen típusú lakáshitelt

A kommunikációs kampányra másfél milliárd forintot szán a Magyar Nemzeti Bank, talált rá a napi.hu. A két nyertes cég pedig jó ismerős. Az egyik cég a Frank Digital Kft., ez pedig azé a Száraz Istváné volt idén nyár közepéig, aki amúgy az egyik másik cégét, a New Wave Mediát, rajta keresztül pedig az Origót eladta a Matolcsy György egyik fiának, Matolcsy Ádámnak a tulajdonában álló Magyar Stratégiai Zrt.-nek. A Frank Digital korábban a jegybanki alapítványok megbízásaiból is részesedett, és ez a cég csinálta a vizes vb mobilos alkalmazását. (A Frank Digital mostani tulajdonosa Osváth Eszter, aki a cég szakmai igazgatója volt korábban.)

A másik cég a New Land Media Kft. pedig Balásy Gyuláé. A New Land Media csak a Nemzeti Kommunikációs Hivataltól 14 milliárd forintos megbízást nyert el, de a jegybank korábbi tenderén is nyertes volt.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik