A szombaton Várpalotán leszakadt hinta miatt többen megsérültek, és egy 18 éves fiú életveszélyes állapotba került, rajta koponyaműtétet kellett végezni. Az hintaügy most ott tart, hogy befejeződött a várpalotai önkormányzat belső vizsgálata. Azt Index szerint azt írták, hogy
A vizsgálatot a polgármester rendelte el, a szerződést pedig a Várpalotai Napokat szervező Thury-Vár Nonprofit Kft. kötötte.
A Blikknek az ÉMI-TÜVSÜD Kft. ügyvezetője azt mondta korábban, hogy az összesen 8 személyes, 36 km/órás sebességet és 10 m/négyzetmásodperces gyorsulást meghaladó körhinta az I. veszélyességi osztályba tartozik. Madaras Botond szerint az ilyen típusú berendezésekre komoly előírások vonatkoznak: évente kell felülvizsgáltatni, megújíttatni a megfelelőségi tanúsítványt. Az üzemeltetőnek pedig naponta kell ellenőrzést végeznie.
A körhinta üzemeltetője, Greznár Attila szerint egy márciusban Olaszországból rendelt, az itthon kaphatóaknál terhelhetőbb alkatrész lehetett hibás.
A körhintát a szakértők csavarról-csavarra átvizsgálják, a rendőrség pedig foglalkozás körében elkövetett veszélyeztetés miatt, ismeretlen tettes ellen nyomoz.