Gazdaság

Villamosítással delejezi fel a Tiszántúlt a kormány

Debrecentől Szegeden át Szabadkáig villamosíthatják a vasutat, ráadásul ebben benne lesz a Vásárhely és Szeged közötti tramtrain is.

Egész Kelet-Magyarországot feltuningolják vasúttal, ráadásul ebben benne lesz a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tramtrain, azaz villamos-vasút öszvér is – derült ki a Kormányinfóból csütörtökön, amit Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter tartott.

74 milliárd forint lesz a Magyar Közlönyben megjelentek szerint a szegedi tramtrain költségei, ami az eredetinek már a négyszerese. Lázár elmondta, össze kell tartani a térség városait, erősíteni kell a Szeged-Békéscsaba-Hódmezővásárhely térséget.

Eltűnt a politika sötét alagútjában a csongrádi villamosvonat
Csongrád megye kísérleti terepe lehetett volna egy olyan vasút-villamos öszvérnek, amit Angliában is most próbálnak ki. Csakhogy két miniszter összekülönbözött rajta, így minden bizonytalanná vált.

Botka Lászlóval, a szegedi polgármesterrel együtt meggyőzték a miniszterelnököt, hogy fontos összekötni Szeged és Debrecen összekötése fontos. Négysávos autóút épül majd 500 milliárdért 2022-ig.

A vasutak korszerűsítése is napirenden van, főleg mert az M5-ös autópálya megtelt Szegedig.

A vajdasági és Arad megyei magyaroknak meg kell nyitni a határokat, ez szintén miniszterelnöki álláspont. Járjanak ők itt egyetemre, használják a szolgáltatásokat, éljenek a magyar állampolgársággal. Szabadka és Szeged között három órás a vasút jelenleg.

Ezért kell egy villamosított vasúti pálya, ami a legújabb tervek szerint Gyulától egészen Szabadkáig kígyózna. Az első lépés lenne a Strabag által építendő tramtrain Hódmezővásárhely és Szeged között (ez lenne 50+22 milliárd forint). A szabadkai vonal tervezése 2 milliárd lenne.

Tehát a projektet kettéválasztották: a hosszútávú villamosítás és a tramtrain (amiben a vásárhelyi villamospálya is benne van).

Ajánlott videó

Olvasói sztorik