Gazdaság

Na, mire költünk legtöbbet a hús és a sör után?

Hát sajtra. A magyarok 90 milliárd forintot költenek sajtvásárlásra az élelmiszerüzletekben, ennél többet csak a feldolgozott húsra és sörre adnak ki - írta a Világgazdaság.

A lap pénteki számában a Nielsen adatai alapján közölték, hogy a sajtok közül továbbra is trappista a legnépszerűbb fajta, a teljes piac 43 százalékát fedi le.

A piackutató szerint tavaly június és idén május között a sajtpiac a mennyiséget nézve stabil maradt, értékben viszont 9 százalékos növekedéssel a 90 milliárd forintot is meghaladta a forgalom.

A Nielsen szerint a fogyasztás eltolódott a magasabb árszínvonalú sajtok felé, a gyártói márkák forgalma viszont 63 százalékról 60 százalékra esett vissza egy év alatt.

(MTI, kiemelt kép: Thinkstock)

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik