A Coop-csoport nettó árbevétele tavaly emelkedett, és elérte az 582 milliárd forintot; ez 12 milliárddal haladta meg az előző évit – mondta el a CO-OP Hungary Zrt. újabb öt évre megválasztott vezérigazgatója az MTI kérdésére csütörtökön.
Tóth Géza a társaság teljesítményéről közölte: az idén 5 százalék körüli árbevétel-növekedéssel kalkulálnak a Coop csoportnál. A növekedést az élénkülő fogyasztásra és a minimálbér-emelésre alapozzák. Az előző évi mérlegzárás még nem volt meg, ezért csak később lesznek meg a végleges számok, a cégcsoport 2016-os eredményéről.
A Coop országszerte mintegy 2600 Coop-üzletet működtet 1700 településen, továbbá 2000 nem Coop-üzletet lát el áruval. A magyar termékek aránya a teljes választék 80 százaléka; a saját márkás termékek 90 százaléka.
A Coop-csoport fejlesztési koncepciója tavaly és az elkövetkező években is négy területre fókuszál: az informatikai rendszerre, a logisztikára, az üzletek környezettudatos és energetikai korszerűsítésére, valamint az oktatásra. A vezérigazgató megjegyezte: a fejlesztéseket a 700 franchise-tag végzi, ezért erről nincsenek összesített adatok.
Tóth Géza tájékoztatása szerint a menedzsment 2016-ban az informatikairendszer-váltás előkészítésén dolgozott; továbbá napirenden van a törzsvásárlói rendszer továbbfejlesztése és a bolti technológia és árukihelyezés megújítása is. Az idén várhatóan elindul az új informatikai rendszer bevezetése, valamint elkezdődik az energia-hatékonysági projekt pilot-alkalmazása is.
A cégcsoport 10-12 százalékkal részesedik Magyarországon az FMCG-forgalomból (gyorsan forgó áruk) – közölte a vezérigazgató.
A társaság a napokban tartotta a közgyűlését, amelyen igazgatósági tagokat választottak, a testület elnöke ismét Pekó László, a Nyírzem Zrt. elnök-vezérigazgatója lett, s az eddigi vezérigazgatónak is bizalmat szavaztak a részvényesek, a cégvezetőt további öt évre bízták meg munkája folytatásával.