Gazdaság

Kósa Lajos benyújtotta a reklámadót módosító javaslatot

reklamado(210x140).jpg (Array)
reklamado(210x140).jpg (Array)

Kósa Lajos a parlament gazdasági bizottságának nevében május 5-én beterjesztette a reklámadóról szóló törvénymódosítás módosítását. Nem eresztette bő lére az irományt, mindössze annyit tartalmaz, hogy  2017. január 1. és 2017. május 31. között 0%, 2017. június 1-jétől pedig a tervezett 9% helyett 7,5% lesz a reklámadó. Hozzátesszük, az adóalap 100 millió forintot meghaladó része után.

Az indoklás is mindössze ennyi: A módosító indítvány a reklámadó mértékét 7,5 százalékra csökkentené.

A Fidesz frakcióvezetője már a múlt héten bejelentette, hogy a jelenlegi 5,3 százalék helyett nem 9, hanem 7,5% lesz a reklámadó. Vagyis a jelenlegi majdnem másfélszeresére emelkedhet az adó.

A Blokkk.com számítása szerint az adóemeléssel négy év alatt beszedik azt az összeget, amit egyébként brüsszeli döntés alapján  vissza kell fizetniük a korábban sávos adóztatással alaposan megsarcolt médiacégeknek. Cikkükben azt is kiemelték, hogy az áruházi újság reklámadómentes lesz. Meg bizonyára sokkal vastagabb.

A reklámadót korábban sávosra szabták: 500 millió forint reklámbevételig nem kellett adót fizetni, 0,5 milliárd és 5 milliárd forint között 1%, felette pedig egyre nagyobb volt a sarc, a 20 milliárdnál több reklámbevétel esetében már 40 százalékos. 2015-től ebben a legmagasabb reklámbevételű sávban már 50 százalékos kulccsal kellett számolni, amitől az RTL televíziónál nagyon fájtak a fejek.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik