Média

Kósa: 7,5 százalék lesz a reklámadó

outdoor plakáthely hirdetés reklám
outdoor plakáthely hirdetés reklám
A Fidesz frakcióvezetője azt is mondta, hogy várhatóan még négy évig tartják meg a reklámadót. A kormány-előterjesztésben még 9 százalék szerepel.

A tervezett 9 százalék helyett 7,5 százalék lesz a reklámadó mértéke – közölte Kósa Lajos, a Fidesz frakcióvezetője szerdai budapesti sajtótájékoztatóján. Kósa jelezte, hogy erről megegyeztek a nemzetgazdasági tárcával.

A kormánypárti politikus azt mondta: addig akarják fenntartani a 7,5 százalékos szintet, amíg nem teljesítik azt az európai uniós kötelezettséget, amely a korábban a költségvetésbe befolyt reklámadó-bevétel visszafizetését írja elő. Arra a kérdésre, hogy ez meddig tarthat, azt válaszolta, hogy körülbelül négy évig. Ha a visszafizetés megtörtént, utána “újra lehet gondolni” – jelezte Kósa az MTI tudósítása alapján.

Korábban nagy port kavart, amikor a kormánypártok bejelentették, hogy 9 százalékra emelik a reklámadó mértékét, ez ugyanis mintegy kétszerese az eddiginek. Ez Urbán Zsolt, a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) elnöke és Polyák Gábor médiajogász, egyetemi oktató szerint médiavállalatok ellehetetlenüléséhez vezetne, mivel a különadó ilyen adókulccsal akár a cégek teljes profitját is elvihetné. A felháborodás hatására végül a törvényjavaslat vitáját elnapolták, de ma az Országgyűlés a kormány kezdeményezésére újra tárgyalni kezdte a reklámadóról és az élelmiszerláncok működéséről szóló törvények módosítását.

Arról, hogy mit gondol az MRSZ a reklámadó tervezett 7,5 százalékos mértékéről, külön cikkben számolunk be.

A kormány-előterjesztésben még 9 százalék van

A reklámadó módosításáról szóló kormány-előterjesztésben egyébként továbbra is 9 százalékos adókulcs szerepel, amit 2017. június 1-jétől kellene megfizetni. Tállai András, a Nemzetgazdasági Minisztérium parlamenti és adóügyekért felelős államtitkára a javaslat szerdai vitájában az Országgyűlésben viszont már azt mondta, az előterjesztő nyitott arra, hogy az adó mértékére vonatkozó javaslatokat érdemben megvizsgálja és megvitassa.

FRISSÍTÉS: Közösen tiltakozik a Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) és a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete (MTE) a 7,5 százalékra emelkedő reklámadó miatt. Szerintük a jogszabálytervezet miatt médiumok lehetetlenülhetnek el, létszám-leépítések jöhetnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik