Gazdaság

Két oldalról ütik Lázár Jánost

A független lap is visszautasította a miniszter vádaskodását.

Csongrád megye független napilapjának szerkesztősége és kiadója, a Lapcom Zrt. megdöbbenve fogadta, hogy Lázár János a Szeged-Hódmezővásárhely tramtrain-beruházás esetleges meghiúsulásáért részben az újságot és munkatársát tette felelőssé, miközben nem cáfolta, sőt, minden egyes állításában megerősítette, hogy a költségek a tervezettnél magasabbak lennének.

Miniszter úr maga közli ezek alapján, hogy a beruházás leállítását javasolja, miközben a Délmagyarország cikkében semmi ilyesmiről nem volt szó. És egyáltalán nem volt szó arról, amivel miniszter úr a lapot vádolja, miszerint „Hódmezővásárhely nem érdemli meg a fejlődést”. A tramtrain két város, Hódmezővásárhely és Szeged közös fejlesztési projektje, megvalósulása minden bizonnyal Csongrád megye lakóinak érdekét szolgálná. A Délmagyarország, Csongrád megye független napilapja ezért eddig és ezután kiemelten és tényszerűen foglalkozott és foglalkozik a projekttel. Olvasóink ezt tudják, és számon is kérhetik rajtunk. A feltételezés, mely szerint a Délmagyarország saját előfizetőinek érdekei ellen tenne bármit, részben sértő, részben logikátlan nonszensz. 

Mivel a lap és kiadója nem gyárt motorkocsikat, semmilyen ráhatásuk nem lehetett arra, hogy a MÁV és a fejlesztési tárca rosszul mérte fel a beruházás költségeit, de utána fognak járni, miért siklott ki a projekt, ki és miért hibázott, van-e még esély a projekt megmentésére, mert ezt a megye minden polgárának joga van megtudni.

Visszautasítják

a miniszter vádaskodását, mely szerint a valós információk nyilvánosságra hozatalával a Délmagyarország hibát követett volna el. Tisztelettel megkérjük Lázár János miniszter urat, hogy a jövőben tartózkodjon a lapunkat, társaságunkat vagy munkatársainkat érintő alaptalan kijelentések terjesztésétől, a tegnapi közleményében megfogalmazott, a Délmagyarország szerkesztőségét igazságtalanul vádló állítását pedig vonja vissza.

Előzőleg kiosztotta a minisztert a Stadler nemzetközi járműgyártó is, amely szerint nem kerül duplájába a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a járművek beszerzési ára 16,27 százalékkal haladja meg a becsült értéket. A cég kiemelte, tisztában van azzal, hogy a beszerzés becsült értékének bármilyen mértékű túllépése kihívások elé állíthatja az ajánlatkérőt, de a tények “ilyen mértékű eltorzítását” nem tartják korrektnek.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik