A házhozszállítás bevezetésére készül a McDonald’s, hogy visszaszerezze az elmúlt években megcsappant piaci részesedését – írja a Financial Times.
Amerikai éttermeik látogatottsága 2012 óta jelentősen csökkent, ezért fordulnak a százmilliárd dolláros házhozszállítási piac felé. Több céggel összefogva vizsgálják a lehetőségeket, Floridában például az Uber a partnerük, a tapasztalatok pedig kedvezőek.
Az étteremlánc komoly lehetőséget lát öt legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban és Kanadában. Ezekben az országokban a népesség 75 százaléka olyan helyen él, ahol legfeljebb 8 kilométer távolságra található egy McDonald’s étterem, így az ételek még melegen juthatnak el a megrendelőhöz. A terv mellett szól az is, hogy a tapasztalatok szerint a rendelések nagy része akkor érkezik, amikor az éttermekben kevesebb a vendég.
A McDonald’s vezetői arról is tájékoztatták a befektetőket, hogy húszezer éttermükre terjesztenék ki a mobilos rendelés és fizetés lehetőségét, ami a kiszolgálás hatékonyságát javítja.