Oda az iPhone-gyártó öt éve tartó egyeduralmának: a Brand Finance értékelési és stratégiai tanácsadó szerdán közzétett tanulmánya szerint jelenleg a Google a legértékesebb márka.
Tavalyhoz képest a Google pénzbeli értéke 24 százalékos emelkedéssel 109.5 milliárd dollárra nőtt, miközben az Apple-é 145.9 milliárdról 107.1 milliárdra esett.
A Google-nek nincs komoly kihívója a piacán, ami komoly tartóoszlopa a hirdetési bevételeinek
– írja riportjában a Brand Finance.
David Haigh, a cég vezérigazgatója elmondta, az Apple az elmúlt időszakban nehezen tudja tartani technológiai előnyét a riválisaival szemben.
Az iPhone új készülékeivel csökkentek az Apple hozamai, és vannak arra utaló jelek, hogy a cég elérte a márka telítettségi pontját. A kínai piac egyre versenyképesebb, a helyi szereplők kezdik átvenni az irányítást.
Az ötszáz márkát vizsgáló tanulmány harmadik helyén az Amazon végzett a maga 106.4 milliárd dolláros értékével. A negyedik az AT&T amerikai telekommunikációs vállalat (87 milliárd dollár), az ötödik pedig a Microsoft (76.3 milliárd dollár) lett. A Facebook “csak” a kilencedik helyet szerezte meg 62 milliárd dolláros monetáris értékkel.
A legerősebb márka cím tulajdonosa a Lego lett, a vállalatot sorrendben a Google, a Nike, a Ferrari, a Visa és a tavalyi győztes Walt Disney követi.