Gazdaság

Tescós magyar borok öregbítik a magyar borok jó hírét külföldön

borok-(960x640).jpg (borok, )
borok-(960x640).jpg (borok, )

Húszezer palack magyar bort exportált a Tesco a cseh, lengyel és szlovák áruházaiba a szeptemberi borfesztiváljára – közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt. kedden az MTI-vel.

Az áruházlánc borfesztiválján a Magyar Bormustrán “Best buy” (legjobb vétel) elismeréssel díjazott kilenc magyar borfajta mutatkozik be.

A közlemény szerint a vállalat célja, hogy a magyar bort régiós szinten is népszerűsítse. A borvásár lehetőséget ad, hogy a magyar borászatok megismertessék boraikat a közép-európai vásárlókkal.

A Tesco eddig 54 különféle magyar bort, mintegy 2 millió palackot exportált a közép-európai régióba. A cseh áruházakba 830 ezer, a szlovák hipermarketekbe 870 ezer, míg a lengyel boltokba 176 ezer palack került.

Magyarországon tavaly mintegy 22,5 millió palack bort értékesített az áruházlánc. Választékában közel 1094 féle bor és pezsgő található meg, amelyből 881 magyar. A vállalat 40 hazai pincészettel működik együtt, a legnagyobb magyar bortermelők pedig szinte egytől-egyig szállítói közé tartoznak – ismertetik a közleményben.

 

Ajánlott videó

Olvasói sztorik