A PayPal és a GfK legfrissebb kutatása szerint a magyar e-vásárlók 75 százaléka vásárol külföldi webáruházakban és leggyakrabban Kínából (48%), az Egyesült Királyságból (27%), Németországból (18%) vagy az Egyesült Államokból (17%) rendelünk termékeket.
A kutatásból továbbá kiderül, hogy a külföldi piacokon történő vásárlási lehetőségek bővülésével átrendeződnek a fogyasztói döntéshozatalt befolyásoló tényezők is. Meglepő módon
ugyanis az eredmények szerint A németországi rendeléseknél pl. a válaszadók 20 százaléka, az egyesült királyságbelieknél 23%, az egyesült államokbelieknél pedig 26% indokolta ezzel döntését.A kutatás alapján csak a Kínába indított rendeléseknél tapasztalható, hogy a legfontosabb vásárlási döntést befolyásoló tényező továbbra is a termék ára. A magyar e-vásárlók 75 százaléka emiatt vásárol az országban. Ugyanakkor a fogyasztók számára fontosak azok a vásárlóvédelmi programok, amelyek a váratlan események felmerülése esetén is garanciát jelentenek a biztonságra. A kutatás szerint ezek rendelkezésre állása esetén a magyarok 30 százalékkal nagyobb valószínűséggel vásárolnak.
Népszerűek a magyarok körében a kínai webshopok
A kereskedelem digitális globalizációja tény, amelynek az előnyeit egyre szélesebb körben ismerik fel a magyar fogyasztók is – állítja a PayPal közép- és kelet-európai régióért felelős ügyvezető igazgatója, Matt Komorowski. Mindezt alátámasztani látszik, hogy
A kutatásunk alapján a külföldön is vásárló magyar fogyasztók 48 százaléka rendelt már valamit kínai webshopból. A német, egyesült királyságbeli vagy egyesült államokbeli lehetőségeket inkább abban az esetben térképezik fel, ha nem az ár, hanem kifejezetten a magas minőség az elsődleges szempont, vagy esetleg valamilyen egyedi termék megvásárlását tervezik.A PayPal, mint hangsúlyozta, garanciát vállal a világ bármely részéről vásárlunk is, és szükség esetén fedezi annak költségét is, ha az eladónak vissza kell küldjük az árut.
Szemléletünk lényege, hogy a világ bármely pontján a fogyasztók mögött állunk – jelentette ki Komorowski.
Online vásárlás nem csak különleges alkalmakra
A legnépszerűbb termékkategóriákat tekintve a magyarok elsősorban ruházati árucikkeket (30%), elektronikai árucikkeket (26%), ékszereket és órákat (18%) vásárolnak külföldi webáruházakból. Ugyanakkor nő az érdeklődés az olyan termékkategóriák iránt, mint a játékok (12%) vagy a szépségápolási cikkek (10%).
A válaszadók 54 százaléka egyáltalán nem tartja kockázatosnak a vásárlást a külföldi webáruházakban, 20% számára pedig – mindaddig, amíg megbízhatónak találják – teljesen közömbös az eladó fél tartózkodási helye. Amennyiben jól ismert „globális” áruházról van szó, a vásárlók 11 százaléka szerint a külföldi lokáció sem állhat a vásárlás útjába.
Az ingyenes szállítás – amit a válaszadók 86 százaléka fontos tényezőnek talált – tovább növelheti a vásárlási kedvet. A külföldi online vásárlási esélyeit ezenkívül növelhetik a kuponok, a promóciók, a kedvezmények (41%), vagy a választható nyelv opció az áruház weboldalán (49%).
E-pénz nem csak vásárlásra
Az online pénzügyi szolgáltatások nemcsak a vásárlás területén nyitnak új kapukat, de számtalan lehetőséget kínálnak másodlagos bevételi források megteremtéséhez. A kutatás alapján nemcsak a fogyasztói döntésenikben válunk egyre tudatosabbá, de egyre jobban kihasználjuk az internet nyújtotta lehetőségeket az értékesítés területén is.
Kifejezetten örülünk neki, ha ezen az úton meg tudunk szabadulni feleslegessé vált ruháinktól, használt elektronikai eszközeinktől, bútorainktól vagy dísztárgyainktól. Ezt bizonyítja az is, hogy a magyarok több mint 10 százaléka adott már el az interneten olyan személyes használati tárgyat, amelyekre nem volt többé szüksége. Mindennek köszönhetően egyre nő az igény az olyan fizetési szolgáltatásokra, amelyek segítségével biztonságosan, könnyen és gyorsan tudjuk nyilvántartani és menedzselni pénzügyeinket.
A technológiai fejlődés mindenkinek eszközt ad a kezébe az új kereskedelmi lehetőségek felfedezéséhez – fejtette ki Matt Komorowski.
A magyarok közvetlenül is részt vesznek a globális kereskedelemben: a digitális platformokat tanulásra, munkakeresésre, saját maguk vagy szolgáltatásaik bemutatására és kapcsolatok építésére is használják. A magyar válaszadók több mint 34 százaléka kapott már online küldött pénzösszeget a rokonoktól vagy barátoktól, 10% pedig valamilyen interneten nyújtott szolgáltatásért is – tette hozzá.
A biztonság, a védelem és a kényelem a kulcstényezők a fizetési megoldás kiválasztásánál
A magyar e-vásárlók 42 százaléka számára a nemzetközi e-kereskedelmi tevékenység során használt fizetési megoldás megválasztásánál a legfontosabb szempont a biztonság. További jelentős szerepet játszik a kényelem (31%), a feldolgozás sebessége (25%) és a virtuális pénztárnál történő gyors fizetés (17%).