Az érdekvédők azt is fontosnak tartják, hogy tárgyalásokon a Munkaadói Szövetség mellett a tulajdonos képviselői is részt vegyenek. A 3 százalék alatti idei keresetfejlesztés miatt egyes állománycsoportoknál kedvezőtlenül alakult a munkaerő helyzet: az autóbuszvezetők és a karbantartók közül sokan elhagyták a szakmát, a bizonytalanság, a jövőkép hiánya miatt a magasan képzett munkavállalók is foglalkoznak a távozás gondolatával – írták.
Kitértek arra is, hogy a 2-3 százalékos keresetfejlesztés nem oldja meg a szakmán belüli bérarányok kiegyenlítését és nem biztosítja a Volán cégcsoport bérfelzárkóztatását a nemzetgazdasági, és más közlekedési alrendszerek átlagkeresetéhez sem.
Emlékeztettek: a Volán portfolió bruttó átlagkeresete jelentősen elmarad a nemzetgazdasági átlagtól, míg a nemzetgazdasági átlag nettó 174 ezer forint, míg a Volánoknál a nettó kereset 120 ezer forint.