Közzétette a BKK az előzetes felhívást közel 150 csuklós busz szolgáltatásmegrendelésére – írja a Népszabadság. Erre alapvetően a metrófelújítás hároméves időszakára van szükség, de a megrendelés tíz évre szól. A jelentkezési határidő június 27.
A BKK vezérigazgatója azt mondta, az előzetes felhívással „időt adnak a piacnak a tenderre való felkészülésre”. Szolgáltatói tapasztalattal bíró cégek jelentkezését várják, amelyek konzorciumi partnerként, illetve alvállalkozóként vonnak be járműgyártókat, köztük akár magyarokat. Dabóczi Kálmán azt reméli, hogy szeptember végére lezárhatják a közbeszerzést, ezután a szerződéskötés és a gyártás 4-6 hónapot vehet igénybe.
A tízéves futamidőt azzal magyarázta a cégvezető, hogy három évre nem lehet ilyen szolgáltatást beszerezni. Ugyanakkor még mindig ott lebeg, hogy ha a kormány a közgyűlés által szabott július 5-i határidőig nem garantálja, hogy kifizeti a többletköltséget, akkor a főváros lengyel buszokat vásárol.
A BKV számítása szerint évente nagyjából 2 milliárd forinttal, tíz év alatt 23 milliárddal kerül többe a szolgáltatásvásárlás a buszbeszerzésnél. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke arra is rámutatott, hogy a BKV a flotta bővítésére készülve új embereket vett fel, akiket több százezer forintért képzett, őket viszont szélnek kell ereszteni, ha a buszpótlást külső vállalkozóval oldják meg.