A magyar buszok beszerzése nemzetgazdasági érdek is, hiszen a kedvezőbb alkatrészárak mellett százötven csuklós busz gyártása közvetlenül 250-300, míg közvetetten több mint ezerhatszáz embernek adna munkát, idézi a Magyar Hírlap keddi száma Mészáros Csabát, az Evopro-csoport elnök-tulajdonosát.
A BKV Zrt. 150 metrópótló autóbusz beszerzésére írt ki két párhuzamos tendert, az egyiket a lengyel Solaris, míg a másikat a Mabi-Bus Kft. nyerte meg Modulo buszával.
A főváros tehát dönthet, hogy melyik ajánlatot fogadja el. A magyar busz olcsóbb, a lengyelek viszont mind a százötvenet novemberig le tudnák szállítani.
Az ügy “apró” szépséghibája, hogy a múlt heti kormányhatározat szerint a főváros a vásárláshoz nem veheti igénybe az Európai Fejlesztési Bank hitelét. Így a közgyűlésnek kell arról dönteni, hogy egyrészt melyik változatot fogadja el, másrészt, miből lehet finanszírozni a beruházást.
Mészáros Csaba elmondta: a magyar busz vásárlása esetén – a mely hozzávetőleg nyolcvanmillió forint – a teljes ráfordítás hetven százaléka áramlik vissza a gazdaságba.