Az egy évvel korábbinál kevesebb autót értékesített és kisebb nyereségre tett szert a Hyundai Motor az első negyedévben. Az egy évvel korábbi 1,98 ezer milliárd wonról az idei első negyedévben 10,8 százalékkal 1,77 ezer milliárd wonra (1,54 milliárd dollár) csökkent a Hyundai Motor Co., a legnagyobb dél-koreai autógyár nettó nyeresége.
A 6,7 százalékkal magasabb, 22,35 ezer milliárd won értékesítési árbevétel mellett az első negyedévben a Hyundai működési eredménye 15,5 százalékkal 1,34 ezer milliárd wonra csökkent.
A Yonhap Infomax piaci felmérése szerint elemzők 1,48 ezer milliárd won nettó nyereséget és 1,37 ezer milliárd won működési eredményt vártak az első negyedévre. A Hyundai 1,1 millió autót értékesített bel- és külföldön az első negyedévben, 6,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
Az alacsony olajárak miatt megrendült gazdaságú feltörekvő piacok keresletének a csökkenése a won árfolyamának gyengülése ellenére is visszafogta a Dél-Koreában gyártott modellek exportját – írja a Hyundai közleménye.
Legnagyobb mértékben Kínában csökkentek a Hyundai eladásai, ahol az idén 229 ezer autót adott el a tavalyi első negyedévi 280 ezerrel szemben. A kínai eladások csökkenése a Hyundai többnyire négyajtós limuzinokat tartalmazó termékpalettájára vezethető vissza. Kínában a SUV modellek eladásai növekednek a legnagyobb ütemben. A Hyundai új SUV modellek bemutatásától Kínában is az eladások növekedését várja.