Gazdaság

BKV-front a Simicska-Orbán háborúban

simicska (simicska)
simicska (simicska)

Közel két évtized után lecseréli a hirdetéseit kezelő céget a Budapest Közlekedési Zrt. A döntés hátterében valószínűleg az áll, hogy a társaságnak köze van Simicska Lajoshoz – írja a Figyelő.

A BKV hirdetési felületeit 1999 óta a Peron Reklám Kft. végzi. A lap úgy tudja, a közlekedési társaság havi fix 60 millió forint plusz áfáért a cég rendelkezésére bocsátotta reklámfelületeit, a vállalat pedig gondoskodott ezek hasznosításáról.

A Peron Kft. valamivel több mint negyedét ellenőrzi a BKV-nak, szűk 75 százalékos pakett pedig egy konzorciumé, amelynek három egyenlő részesedéssel rendelkező tagja van:

a JCDecaux Hungary Zrt., a Simicska Lajoshoz köthető Publimont Kft. és a Hajdú Vagyonkezelő Kft.

Maga a társaság értékesítési tevékenységet nem végzett, a BKV reklámfelületeit adta bérbe a három tulajdonos vállalatnak, amelyek aztán kapcsolatba léptek potenciális hirdetőkkel.

A rendszer szétverésére egyszer már volt egy kísérlet

Egy 2011-ben kiírt pályázaton minden bizonnyal Simicska Lajos érdekeltségei futottak volna be, de a tenderen végül bírósági döntés miatt nem lehetett eredményt hirdetni. Amit a kormányoldalon ma már biztosan nem bánnak.

Az Orbán-Simicska háború következményeként ismét előtérbe került a plakátügy, de ezúttal más előjelekkel.A Figyelő forrásai szerint komoly szándék van az oligarcha háttérbe szorítására, de amíg a Peron Kft. képben van, ez nem igazán kivitelezhető. Már csak azért sem, mert egy működő cégből nem egyszerű kitenni egy meglévő tulajdonost.

Tenderen sem lesz könnyű ugyanakkor megkerülni a Simicska Lajoshoz köthető vállalkozásokat, mert nehéz olyan pályázati feltételeket megfogalmazni, amelyek a vállalkozót konkrétan ellehetetlenítik.

Mégis van egy rendkívül szigorú kritérium, ami leszűkíti a potenciális résztvevők számát.

Aki ajánlattal kíván előállni, be kell mutatnia 400 plakát és 750 citylight reklámfelületet. És ilyen köztéri infrastruktúrával a mai Magyarországon mindössze három cég rendelkezik. Az egyik közülük a Publimont.

Úgyhogy a BKV előírta azt is, hogy a fent említett infrastruktúrát közlekedési hálózatban kell prezentálnia a pályázónak. A Publimont ezen a ponton bukott meg, mivel a feladatok le voltak osztva a Peron Kft. tulajdonosai között, és a BKV-s óriásplakátok jelentős részének értékesítését a tagok közül a JCDeacaux végezte.

A Figyelő úgy tudja, hogy csak a JCDecaux jelezte részvételi szándékát a BKV közbeszerzésén. Rajtuk kívül a Publimont és a Hajdú Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában lévő Hungaroplakáttal karöltve, konzorciumként venne részt a tenderen.

Utóbbi viszont még összeállva sem tudná teljesíteni a kiírásban szereplő feltételeket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik