Januártól változott a cégek adatszolgáltatási kötelezettsége a NAV felé, amit ellenőrzéskor vizsgálni fognak. Nem csak társas-, hanem egyéni vállalkozókra is vonatkozik a formula, 2017-től pedig már online lesz az adatszolgáltatás is.
- Az adatszolgáltatási formula a számla minden adatát tartalmazza
- A korábbi számláknál nem kell lehetővé tenni az adatszolgáltatást
- Régebbi, módosított számláknál már az adatszolgáltatás be fog lépni
- Az ÁFA-regisztrált adóalanyokra is vonatkozik
- 2017-től már online adatszolgáltatásra változik a rendszer
Az előírások alapján 2016. január 1-jétől a számlázó programnak „adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” elnevezésű funkcióval kell rendelkeznie. E funkciónak a Rendelet megfogalmazása értelmében egyrészt önállóan működőnek, másrészt a számlázó programba beépítettnek kell lennie, ettől eltérni nem lehet. Megjegyzendő ugyanakkor, hogy a többfunkciós, moduláris felépítésű szoftverek „határainak” kijelölése a fejlesztő döntése. Nem kifogásolható, ha egy szoftver az adatexportot az adott rendszer egyes komponenseinek egymás után vagy egymással párhuzamosan történő használatának eredményeképpen hajtja végre.
Az adatszolgáltatást a számlázó program alkalmazásával kiállított számlák (ideértve a módosító és az érvénytelenítő számlákat is) tekintetében kell teljesíteni.