Pénteken hivatalosan is átadták az M0-s autóút kiszélesített, kétszer három sávosra bővített szakaszát az M1-es és M7-es autópályák között. 2013-ban az M5-ösig már megépítettek 27 kilométer bővítést, most 2,7 kilométert fejeztek be. A plusz sávok és leállósávok mellett megerősített burkolatot és új vadvédő kerítést is kapott a szakasz – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.
549 napon át öntötték a 11 967 köbméter betont, és további 8225 köbméter aszfaltot. Az átadáson megjelent több nagykutya, így Aradszki András, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára, a térség országgyűlési képviselője, Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa, Szeneczey Balázs, Budapest főpolgármester-helyettese, Tarnai Richárd, miniszteri biztos és Mayer András, a NIF Zrt. vezérigazgató-helyettese is.
Lássuk, ki minek örült:
- Aradszki a sok gyorsforgalmi útnak,
- Szűcs az útfejlesztésnek,
- Szeneczey a Sasadi úti csomópontnak,
- Tarnai a kormányhivataloknak,
- Mayer pedig a határidőnek.
Jövő tavaszra amúgy elkészült az érdi és törökbálinti csomópontok fejlesztése is. A mostani projektet a BETONÚTÉPÍTŐ Zrt. kivitelezte, és megint az Európai Unió adófizetői állták: 6 milliárd forintot adtak a svéd, luxemburgi vagy épp szlovák emberek a kényelmünkért.