Sorra jönnek ki az egyes országok októberi autó eladási adatai, amik most különösen érdekesek, mivel ezekből megtudhatjuk, hogy mennyire viselte meg a Volkswagen értékesítéseit a dízelbotrány – írta a Portfolió.
A Handelsblatt összeállítása szerint a Föld második legnagyobb autópiacán meglepően jól ment októberben a német autógyártónak.
A növekedés egyrészt annak köszönhető, hogy idén októberben egy munkanappal több volt, mint tavaly, másrészt a Volkswagen kifejezetten magas támogatást és kedvező finanszírozást nyújt autóihoz, hogy megtartsa vevőkörét. A botrányban szintén érintett Audinál 16,8, a Porschénál 11 százalék volt a növekedés.
Tegnap az is kiderült, hogy az egyébként 1,1 százalékkal zsugorodó brit újautó piacon októberben 9,8 százalékkal kevesebb Volkswagent adtak el, Skodából 3, Seatból 32 százalékkal kevesebbet adtak el, az Audi eladásai viszont 2,2 százalékkal emelkedtek.
Japánban viszont durva a visszaesés: a tavalyi 4620 után idén 47 százalékkal kevesebb, 2403 autót adott el a Volkswagen. A mennyiségek alapján a japán piac nem tartozik a fontosabbak közé, a VW márkaimázsát azonban valószínűleg nem javítja, hogy a tavaly még legnépszerűbb exportmárka idén fele annyi autót ad el, mint 2014-ben.