Még szeptemberben újra megkezdődnek azok a tárgyalások a Fővárosi Önkormányzat és a kormányzat között, amelyeknek témája épp a BKV Zrt. hosszú távú finanszírozása, de amelyeken várhatóan megoldást keresnek az említett 15 milliárdos forráshiányra is – értesült a Világgazdaság.
A várakozások szerint ugyanis a korábbi gyakorlathoz hasonlóan idén is az államnak kell a zsebébe nyúlnia ahhoz, hogy ne legyen fennakadás a közlekedési társaság működésében.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. a fővárosi közlekedési szolgáltatások megrendelőjeként nagyságrendileg körülbelül 145 milliárd forintot fordít a budapesti közlekedésre. Ebből a legnagyobb részt a BKV-ra költi, de ott vannak még ezen a listán a kisebb operátorok, alvállalkozók is, az ő kifizetéseiket azonban szorosabb szereződés köti. Forráshiány esetén őket várhatóan előrébb sorolják, így a sor végére a BKV kerül.