Gazdaság

Így lett Katy Perry a legjobban kaszáló énekesnő

Az elmúlt 12 hónapban Katy Perry súlyos pénzeket keresett. Egészen konkrétan ez 135 millió dollárt jelent, ami átszámítva körülbelül 38 milliárd forintot tesz ki. Az nagyon sok pénz. Nézd meg, hogy mi a sikerének a titka, és milyen gondolkodásmód viszi előre a sztár pénzügyeit.

A női mezőnyben hatalmas előnnyel előzi Taylor Swift-et ($80 millió), Lady Gaga-t ($59 millió) és Beyoncé-t is ($54,5 millió). A teljes celeblistán is harmadik lett Floyd Mayweather 300 milliós és Manny Pacquiao 160 millió dolláros bevétele mögött.

Hogyan csinálja? A titok nyitja egyetlen fő faktor: Perry az USA határain kívül nyomul. A legutóbbi 124 koncertjéből 75 külföldön volt, 27 különféle országban és 4 kontinensen. Összességében, a bevételei 60 százaléka Észak-Amerikán kívülről folyt be. Perry azt mondta, hogy az emberek nagyra becsülik, hogy ő elmegy hozzájuk. Mert tudják, hogy ez egy kemény menet. Ezzel az énekes Amerika Pop Exportja lett – legalábbis az amerikai Forbes címlapra ezzel a szöveggel került fel.

Megy a merchandise is rendesen a turnékon, vagyis a rajongók veszik a nevével fémjelzett cuccokat. A menedzserei szerint egy fő egy koncerten átlagosan 20 dollár értékben veszi a cuccait – ez elég magas érték, az ipari átlag négyszerese. Jól pörög a webshopja is a saját weboldalán.

És szintén itt kell megemlíteni, hogy Perry – riválisával, Taylor Swift-el ellentétben – nem siránkozik a streaming oldalak miatt, mint például a Spotify vagy az iTunes. Szerinte a zeneipar megváltozott és már ezek adják a nagyobb üzletek kiindulópontját. Az Instagramon is hatalmas guru, 27 millióan követik. Itt, a közösségi csatornáin is nyomja az aktuális reklámokat, koncert ajánlókat, felhívásokat. Perry pedig nem szégyelli, hogy sikeres, és az egyik képaláírásban azt írja, hogy „nem szégyen főnöknek lenni”.

És Katy Perry-t nem kell félteni akkor, sem, ha üzletről van szó. Csak hétszámjegyű szerződéseket ír alá olyan márkákkal, akikben tényleg hisz: ilyen a Proactiv, a CoverGirl vagy az Adidas. Perry azt mondja, hogy ő egy vállalkozó, büszke a pozíciójára. Ha a színpadra lép, ő Katy Perry, de ha tárgyalóba ül be, akkor eredeti nevén, Katheryn Hudson-ként írja alá a szerződést. Nem rossz egy olyan lánytól, aki 15 évesen otthagyta anno a sulit, hogy megcsinálja a zenei karriert.

Egyébként az énekesnő a majdnem 135 millió dolláros bevételéből még nem tudná megvenni az USA jelenleg legdrágább eladó ingatlanát, a 140 millió dolláros Hamston-i kéglit, a Briar Patch-t, saját tengerpartszakasszal. De ha jól sejtjük, Perry ad még pár koncertet és farzsebből kifizetheti ezt is.

Olvasói sztorik