Gazdaság

Egyre sunyibbak a termékbemutatósok

termekbemutato(1)(960x640).jpg (Array)
termekbemutato(1)(960x640).jpg (Array)

Nincs pénze megvenni a bemutatott terméket? Nem baj, a helyszínen egyből felvehet áruhitelt, hogy évekig nyögje a részleteket. Figyelmeztet a GVH.

Több évre elkötelezhetik a termékbemutatók látogatóit azzal, hogy az ilyen eseményeken áruhitelt kínálnak nekik – erre hívta fel a figyelmet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) sajtószóvivője.  

Basa Andrea az M1 vasárnapi műsorában beszélt arról: eljárásaik során gyakran tapasztalják, hogy a termékbemutatókon nemcsak a szervezők, hanem pénzügyi szolgáltatók is részt vesznek, és egy rossz döntéssel hosszú időre elköteleződhetnek azok, akiknek nem lett volna keretük az adott termék megvásárlására.

A szóvivő szerint az elmúlt öt évben több mint 10 versenyfelügyeleti eljárást indítottak egyebek mellett a tájékoztatás megtévesztő tartalma és tisztességtelen felépítése miatt, de olyan eset is akadt, ahol azonnali döntéshozatalra kényszerítették a résztvevőket.

A GVH vizsgálatai a teljes kommunikációs kampányra vonatkoznak, és ha valami nem felel meg a jogszabályoknak, a cég előző évi nettó árbevételének 10 százalékáig terjedő bírságot szabnak ki – mondta Basa Andrea, hozzátéve, súlyosbító körülménynek számít, ha sérülékeny fogyasztóval szemben, hosszú időszakon keresztül vagy széles körben követnek el jogsértést.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik