A történet dióhéjban, amelyet a Népszabadság adott le: a Közgép 1,06 milliárd forintért vállalta volna az egyébként a kiíró által 1,8 milliárd forintra becsült munkát. Vagyis igen olcsón. A munkára közbeszerzést kiíró Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) ezért magyarázatot kért a túl alacsony árra (ez a kiíró kötelessége). Nemcsak tőlük, hanem más pályázóktól is. A kirívóan alacsony ár miatt végül érvénytelennek minősített két pályázatot, köztük a Közgépét, majd kihirdette a nyertest, a Zajép Kft.-t.
A Közgép azonban vitatta az eredményt a Közbeszerzési Döntőbizottságnál, így hiánypótlást rendeltek el. Aminek a három megmaradt érvényes ajánlat közül valamiért egyedül a Duna Aszfalt Kft. tett eleget. (Vagyis a korábbi nyertes sem küzdött tovább.)
A Duna Aszfalt az a cég, amelyet új Közgépként is emlegetnek: sorra nyeri a pályázatokat, és nem mellesleg a felcsúti polgármesterrel szoros kapcsolatban állnak a tulajdonosai.
Szóval mivel a hiánypótlást egyedül a Duna Aszfalt adta be, övé lett az egyetlen érvényes ajánlat, amit legkedvezőbbként ki is hirdettek nyertesnek. Ja, ők egyébként 1,76 milliárd forintért vállalták el a munkát, vagyis 700 millió forinttal drágábban, mint a nyerő szériából egy ideje kiesett Közgép vállalta volna.