Egyre furcsább a nagy mellénnyel indult, majd ugyanilyen nagyot bukott Sólyom Airways története. A kvázi-légitársaság tevékenységének engedélyezése még folyamatban van a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál – írja a Világgazdaság. Tavaly egy engedélyt megkaptak, a légijármű-üzembentartási engedélyt.
Azonban annak a Boeing repülőnek, amelyikre ezt az engedélyt megkapták, már lejárt a légialkalmassági felülvizsgálati bizonyítványa, így az üzembentartásit is felfüggesztették. Ennek ugyanis feltétele, hogy a társaság rendelkezzen legalább egy érvényes légialkalmassági bizonyítvánnyal bíró repülővel.
Az NKH szerint minden feltételt igazolt az elmúlt hónapban a Sólyom, így már csak az kéne, hogy igazolják az általuk bérelt Boeing 737-500-as légialkalmasságát. A Sólyom amúgy korábban megszerezte már a Folyamatos Légialkalmasság-fenntartó Szervezet (CAMO) jogosítást is.
A legnehezebb persze az Operating Licence (OL) megszerzése lehet, amihez rendelkeznie kell egy valóságos, végrehajtható üzleti tervvel és pénzügyi garanciákkal. A Sólyom üzleti terve azonban nem végleges, így ezt a liszenszt sem kaphatja meg. A cégbírósági adatok szerint a Sólyom rendben működik, bár 2013 októberében a NAV végrehajtást rendelt el ellene. Székhelye a ferihegyi reptér 1-es terminálja, ahol viszont nincs nyoma.
A cég amúgy tavaly 22 millió forintos bevételre tett szert, de hogy miből, az rejtély. Az egyik megkeresett tulajdonos, Lucsik János ugyanis nem nyilatkozott. A cég üzemi vesztesége a bevételek ellenére is meghaladta a 100 millió forintot, miközben tavaly 230 millió forintos rövid lejáratú kötelezettsége volt.