Gazdaság

Diszkontcsata – így áll a Lidl, az Aldi és a Penny

lidl (Array)
lidl (Array)

A Lidl úgy növelte bolthálózatát, forgalmát és nyereségét, hogy közben létszámot csökkentett. A Penny és az Aldi is javított némely számain, de náluk nőtt a létszám.

Látványos eredménynövekedésről számolt be az idén februárban végződött üzleti évéről aLidl Magyarország Kereskedelmi Bt.: az adózás utáni 8,2 milliárd forint profit több mint három és félszerese a 2013-2014-es üzleti évben elértnek. Egyébként tavaly váltott a cégnél negatívból pozitívba az eredmény – írta a Napi.hu.

A növekedésben a főszerepet a forgalom megugrása játszotta: a nettó árbevétel közel 34 milliárd forinttal nőtt, 261,5 milliárd forintra. Persze közben a költségeik is emelkedtek, és a bolthálózat is hízott, viszont az átlagos dolgozói létszám a mérleg szerint csökkent, 3,6 ezerre. A személyi jellegű kiadások ellenben nőttek, 13 százalékkal. A cég adózott eredménye 8,2 milliárd forintnyi volt 2014-ben, az előző évi több mint két és félszerese.

A Penny-Market ehhez képest nagyobb bolthálózattal mindössze 1,5 milliárd adózott eredményt tudott felmutatni, ami 22,6 százalékkal szerényebb az előző évinél. Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. forgalma majdnem olyan ütemben (13,5 százalék) nőtt, mint a Lidlé, de emellett erőteljes mínuszban volt az adózott eredménye (-4,8 milliárd forint). Ha kíváncsi, a másik két láncnál a létszám nem csökkent, sőt, az Aldinál például elég jelentősen, 28 százalékkal nőtt.

Nagy tehát a szakadék a három cég között termelékenység terén. Ha kíváncsi, mennyire, kattintson!

Ajánlott videó

Olvasói sztorik