A gazdasági portál szerint a menedzsment lépéskényszerben van, miután a cég tavaly megalapítása óta nem látott veszteséget ért el, ráadásul nemcsak a brit, hanem európai és ázsiai piacain is elképesztően éles versenyhelyzettel szembesül. A Tesco elkezdte kiárusítani eszközeit, amelyek nem közvetlenül kapcsolódnak a kiskereskedelmi tevékenységhez, és azokat a telkeket, amelyeken korában még üzletet akart építeni.
A Financial Times szerint megválna mobilszolgáltatást nyújtó részlegétől is, a napokban bankokkal tárgyalt arról, miként tudná értékesíteni a brit Tesco Mobile-t. Az O2-vel közösen működtetett cég akár több százmillió fontot is érhet, profitja tavaly közel 100 millió font volt.
A Tesco árfolyama a 2008-as csúcsokhoz képest tavaly év végéig mintegy 70 százalékot esett, de az elmúlt hónapokban a befektetők elkezdték árazni az esetleges fordulatot, így a tavaly év végi mélypont óta csaknem 40 százalékkal került feljebb az árfolyam – emlékeztet a portolio.hu.