A reklámadó módosítójának tervezete szerint a sarcot majd a 100 millió feletti bevételű cégeknek kell megfizetniük, az adókulcs pedig a diszkriminatív sávos helyett egységesen 5,3 százalékos lehet.
Ez pedig, mint a Napi.hu megírta, azt jelentheti, hogy az állam duplája annyit kaszálhat az uniós nyomásra átalakított adóval, mint amennyit a korábbi konstrukcióban beszedhetett volna. Vagyis bőven teljesülhet az a cél, amit a kormány kitűzött, hogy kevesebb nem lehet a reklámadó-bevétel.
Akik rosszabbul járnak
Ők vannak többségben: azok a cégek, akiknek 9,6 milliárd forint alatti az árbevételük. Náluk ugyanis az 5,3 százalékos új adókulcs közteher-növekedést jelent – mondta a lapnak egy szakértő. És fizethetnek persze azok is, akiknek a bevétele 100 és 500 millió forint között van. Hiszen eredetileg 500 millió forintig szólt az adómentesség.