Gazdaság

80 milliós GVH-büntetést kapott a K&H

Az akciós kamatok hirdetésénél nem volt érzékelhető a „szűkítő kifejezés" – állapította meg a versenyhivatal.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a bank idén január 25. és február 28. között a K&H MIX megtakarítás termékét integrált marketingkommunikációs kampánnyal reklámozta. A fogyasztók valamennyi hirdetésben főüzenetként arról kaphattak tájékoztatást, hogy évi 7,80 százalék kamat és EBKM jár a megtakarítás keretében, valamint a tévéreklám és az online tartalmak kivételével az egyéb hirdetésekben a fogyasztók számára nem volt érzékelhető az a szűkítő kifejezés, hogy az akciós kamat kizárólag a “betéti részre” irányadó – írták.

TESZTELJEN ÉS NYERJEN!

A GVH megállapította, hogy a K&H ugyan néhány lényeges feltételt megjelenített a reklámjaiban, azonban ez nem terjedt ki valamennyire – ahogy arra se történt utalás, hogy további feltételek fennállnak -, így az ígért évi 7,80 százalék kamat és EBKM-mérték nem felelt meg a valóságnak. Az akciós, a piaci szintet jelentősen meghaladó, magas kamatszint csak meghatározott feltételek együttes teljesülése esetén volt elérhető: ha a megtakarítás összege 150 ezer forint és 25 millió forint közötti, a megtakarítás 1/3 részét betétbe, 2/3 részét pedig befektetési alapba kellett helyezni, a megtakarítást a befektetési alapok közül kizárólag zártvégű befektetési alapokba, zártvégű eszközalapokba vagy K&H hozambiztos életbiztosításba lehetett elhelyezni, 60 napos futamidejű betétlekötésre vonatkozóan, és csak új megtakarítás esetén.

A GVH vizsgálata szerint a bank a 7,8 százalékos kamat és EBKM eléréséről megtévesztő tájékoztatást nyújtott, és megtévesztő módon azt is sugallta az egyes tájékoztatásokban, hogy a K&H MIX megtakarítás esetében egy betéti termékről van szó.

A GVH a bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott, súlyosító körülmények között értékelte, hogy a jogsértő gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, a K&H-t az elmúlt 5 évben két alkalommal már elmarasztalta a GVH a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartás tanúsítása miatt, és az érintett termék a nem kiszámítható hozamra tekintettel bizalmi jellegű.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik