A Foodorgany 2011 augusztusa és 2013 áprilisa között az Update termékeivel kapcsolatban intenzív reklámkampányt folytatott. A GVH négy csoportba sorolta ennek vizsgált állításait: betegség megelőzésére, gyógyítására, kezelésére vonatkozó állítások, egészségre vonatkozó állítások, a termékek összetételére vonatkozó állítások, piacelsőségi állítások – derül ki a közleményükből.
A GVH döntésében megállapította, hogy a Foodorgany a vizsgált négy szempontból jogsértő magatartást folyatatott. Eszerint jogsértően tulajdonított az Update termékeknek betegséget megelőző, illetőleg azt kezelő hatást, valótlan egészségre vonatkozó állításokat tett az Update termékekkel kapcsolatban, valótlan állításokat tett az Update termékek összetételével összefüggésben, valótlan piacelsőségi állításokat tett.
A GVH a 15 millió forintos bírság kiszabásakor a kommunikációs eszközök költségeire alapozott. Súlyosító körülményként értékelték többek között, hogy a jogsértő kereskedelmi gyakorlat a fogyasztók széles körét érte el, illetve időben elhúzódott, a jogsértő kereskedelmi gyakorlat részben egészségügyi problémával érintett fogyasztókat célzott meg, akik az átlagosnál érzékenyebbek az egészségügyi problémájukkal kapcsolatos kereskedelmi kommunikációk iránt, valamint azt is, hogy a jogsértéssel érintett termék bizalmi termék.
Enyhítő körülmény volt, hogy a Foodorgany módosította a reklámjait, felhívta a franchise partnerek figyelmét a jogsértéstől való tartózkodásra, honlapján feltüntette az OÉTI (Országos Élelmezés- és Táplálkozástudományi Intézet) oldalát, és személyes konzultációt folyatott az OÉTI-vel.