Gazdaság

Milliós bírságok pofátlan termékbemutatóknak

Csaknem 12 millió forint bírságot szabott ki eddig az idén termékbemutató tevékenységet végző cégekre a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság.

A Magyar Nemzet hétfői cikke szerint az árubemutatóval egybekötött termékértékesítési tevékenység vizsgálata az idén kiemelt terület az adatvédelmi hatóságnál. Péterfalvi Attila elnök a lapnak azt mondta, az eddig lezárt vizsgálatok közül az egyik esetben a hatóság a törvényi maximumot megközelítő kilencmillió forint adatvédelmi bírságot rótt ki, másik alkalommal csaknem hárommillió forint volt a büntetés.

Így védenék a nyugdíjasokat az átverésektől

Több cég vizsgálata jelenleg is folyik.
 Péterfalvi Attila közölte, ajánlás készül a termékbemutatók adatkezelési előírásairól, és kezdeményezik a szabályozás szigorítását is.

Egyre rámenősebbek

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) is egyre nagyobb figyelmet szentel a termékbemutatóknak. A múlt héten például arról számolt be, hogy ugrásszerűen megnőtt a koruknál fogva hiszékenyebb és kiszolgáltatottabb fogyasztókat célzó árubemutatókkal kapcsolatos fogyasztói panaszok száma. A módszer mindegyiküknél azonos: egészségügyi vizsgálatra invitálják őket, majd egy viszonylag „súlyos” diagnózist közölnek, melyre megoldást kizárólag a több százezer forint értékű eszköz megvásárlása jelenthet. A 14 napos elállási jog fogyasztói érvényesítését is általában – jogszerűtlenül – megtagadják.

Ráadásul egyre rámenősebben vadásznak az áldozatokra. Míg eddig inkább szórólap útján hívták meg az érdeklődőket a különböző – rendszerint utazással egybekötött – termékbemutatókra, addig a legújabb trend szerint személyre szóló meghívók, telefonos megkeresések és utcai leszólítások váltak meghatározóvá – állítja az NFH.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik