Gazdaság

Facebookon üzent a Napi Gazdaságnak az RTL-főnök

A Napi Gazdaság hétfői cikkére reagálva az RTL Klub közölte, az igazgatóság és a felügyelőbizottság számára nem 1,6 milliárdot, hanem 1,6 milliót osztottak el. A napilalap nyomtatási hibára hivatkozva helyreigazítást adott ki.

Korábban a témában:

„Nehéz elhinni, hogy egy gazdasági szaklap ne tudná helyesen értelmezni egy vállalat éves beszámolóját.” – írja közleményében az RTL Klub. Szerintük ugyanis a Magyart RTL Zrt. 2013. évre vonatkozó beszámolójában ez a mondat szerepel: „A Társaság, az Igazgatóság és a Felügyelő Bizottság tagjai részére 2013. évben összesen 1.680 e Ft tiszteletdíjat fizetett ki.” Tehát 1 millió 680 ezer forintról van szó.

Állnak rendelkezésre

Természetesen ez az összeg a Társaság Igazgatóságára és Felügyelőbizottságára, nem pedig a cég menedzsmentjére vonatkozik, amelyre vonatkozó adatokat az éves jelentésben soha nem lehet találni.

Amellett, hogy a gazdasági szaklap számára jogi úton is elküldték a valótlan állítások miatti helyreigazítási kérelmet, némi gúnnyal az RTL Klub azt is megjegyzi, hogy bíznak abban, hogy továbbra is kiemelt figyelmet fordítanak társaságuk gazdálkodására, és amennyiben bármilyen adattal kapcsolatban elbizonytalanodnának továbbra is állnak a Napi Gazdaság újságíróinak rendelkezésére.

A Napi Gazdaság mai számában azt állította, hogy az RTL Klub vezetősége 1,6 milliárd forintot vett fel 2013-ban. A Napi Gazdaság szerint ez 14 embert érint, akik „átlagosan és fejenként bruttó 110 millió forinttal lehetett gazdagabb az elmúlt évben”.

A Napi Gazdaság nem sokkal délután egy óra után helyreigazítást adott ki, amelyben arra hivatkoznak, hogy a cégbírósági adatok alapján – nyomtatási hiba miatt – pontatlanul állították, hogy az RTL Klub az igazgatóság és a felügyelőbizottság tagjai részére összesen 1,6 milliárd forint tiszteletdíjat fizetett ki tavaly. A valóságban az összeg 1,68 millió forint – ismerték el a hibát.

Az RTL főnöke, Dirk Gerkens pedig visszaküldte az iskolapadba a Napi Gazdaságot.

dirk (dirk)

Adóelkerülés volt a vád

A múlt héten a Fidesz azzal vádolta az RTL Klubot, hogy nem veszi ki a részét a közteherviselésből, és annak ellenére, hogy arról beszéltek korábban, hogy jelentős mennyiségű adót fizettek be az államháztartásba, igazából az adóelkerülés eszközével élt és nem fizetett be társasági nyereségadót.

A vádakat a tévétársaság visszautasította, és közölte, hogy az elmúlt évben az RTL Magyarország 8,9 milliárd forintot fizetett be az államkasszába különböző adók, járulékok, műsorszolgáltatási díj és más jogcímeken. Mindemellett sehol nem állították, hogy társasági adó jogcímén fizették volna be ezt az összeget, de társasági adót is pont olyan mértékben fizettek, amilyen mértékben azt a hatályos törvények előírják.

A reklámadónak csak a szele jönne?

A Portfiolio.hu múlt csütörtöki cikkéből derült ki, hogy a Magyar RTL Televízió Zrt. 2012-es kiegészítő melléklete szerint bár a cég nyereséges volt, 23,7 milliárd forint negatív adóalapjuk keletkezett (két részesedésük értékesítése miatt), ami tavalyra is csak kis mértékben csökkent.

A lap szerint az sem kizárt, hogy a megváltozott médiafogyasztási szokásokra hivatkozva az RTL úgy szervezi át értékesítési tevékenységét, hogy a reklámadónak csak a szele érintse.

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.