A reklámadó megszavazása előtt utolsó pillanatban adták be a lex TV2.-nek is titulált törvénymódosítást, amely lehetővé teszi, hogy mérséklődjön a reklámadó idei mértéke azoknál az érintett médiavállalkozásoknál, amelyek a társasági adóban vagy a személyi jövedelemadóban a korábbi években elhatárolt veszteséget halmoztak fel.
Ez pedig kedvezhet a piacvezető kereskedelmi televíziónak, az RTL Klubnak is – derítette ki a Portfolio.hu a cég mérlegadataiból.
A reklámadóról szóló törvény kedden jelent meg a Magyar Közlönyben, s mint a lap megjegyzi, az ördög a részletekben rejlik…
Negatív volt az adóalapjuk
A Magyar RTL Televízió Zrt. 2012-es kiegészítő melléklete szerint bár a cég nyereséges volt, 23,7 milliárd forint negatív adóalapjuk keletkezett (két részesedésük értékesítése miatt), ami tavalyra is csak marginálisan csökkent. A negatív adóalap pedig jelenti azt, hogy az RTL Klubnak valószínűleg nem kell reklámadót fizetni 2014-ben – állapítja meg a lap.
A lap szerint az sem kizárt, hogy a megváltozott médiafogyasztási szokásokra hivatkozva az RTL úgy szervezi át értékesítési tevékenységét, hogy a reklámadónak csak a szele érintse.