Gazdaság

A magyar cégek is inkább külföldre vágynak

A nemzetközi trendekkel ellentétben a magyar vállalkozások 21 százaléka külföldön tervez növekedést, míg a hazai piacon csak 19 százalék.

Egy nemzetközi felmérés szerint két és félszer annyi vállalat terjeszkedne a belföldi piacokon, mint amennyi külföldön, világszerte a cégek 42 százaléka tervez bővülést a saját országában, 17 százalékuk pedig más országban keresi az új üzleti lehetőségeket; Magyarországon fordított a helyzet, 21 százalék tervez külföldön növekedést, itthon 19 százalék.

A globális munkaerő-piaci szolgáltató Regus legújabb, 95 ország több mint 20 ezer üzleti vezetőjének és vállalattulajdonosának megkérdezésével végzett felmérése szerint a nemzetközi terjeszkedést a cégek többségénél (77 százalék) leginkább a kiváló minőségű munkaerő hiánya gátolja. A helyi ismeretek és kapcsolatok hiánya 62 százalékuk szerint okoz problémát.

A piaci információk és a rugalmasan igénybe vehető irodahelyiségek hiányát 57 százalék sorolta a nemzetközi terjeszkedés gátjai közé. A logisztikai és disztribúciós hálózat kialakítását a megkérdezettek 45 százaléka említette.

Az MTI-hez pénteken eljuttatott közlemény idézi Katerina Manout, a Regus regionális igazgatóját, aki elmondta: akár külföldön, akár saját országhatáraikon belül terjeszkednek a vállalatok, néhány kritikus tényezővel számolniuk kell. Megbízható és naprakész piaci információkkal kell rendelkezniük, kapcsolatokat kell építeniük és meg kell találniuk a megfelelő helyszínt az új telephely megnyitásához.

Hozzátette: a cégeknek egyaránt fel kell készülni a gyors terjeszkedésre és a gyors visszavonulásra is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik