Gazdaság

4,5 milliós bírság gyerekeknek szóló reklámok miatt

teve(960x640)(1).jpg (tévé, )
teve(960x640)(1).jpg (tévé, )

Egy nyereményjátékot népszerűsítettek úgy, hogy 14. életévüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólítottak fel promóciós termékük megvásárlására.

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Maspex Olympos Kft. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a „KUBU – A FOCI BAJNOKAI” nyereményjátékának népszerűsítése során, ezért a hivatal 4 500 000 Ft bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. – közölte a GVH szerdán.

Mint írják, a vállalkozás 2012. április 2. és 2012. június 24. közötti nyereményjátékát népszerűsítő reklámokban fogalmazott meg olyan üzeneteket (pl. „Légy te is a foci bajnoka!”, „Gyűjtsd a kódokat a bajnokok ajándékaiért!”), melyekben a 14. életévüket be nem töltött kiskorúakat közvetlenül szólított fel promóciós termékének megvásárlására.

A játékban a KUBU italokon található világító matricákon leolvasható kód feltöltésével lehetett részt venni, a hetente megrendezett sorsolásokon különböző tárgyakat (arcfestő, sporttáska, ugrálólabda, stb.), köztük egy LCD televízió készüléket lehetett nyerni.

A Gazdasági Versenyhivatal szerint a vállalkozás tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor a nyereményjátékát olyan módon reklámozta, hogy abban kiskorúaknak szóló, vásárlásösztönző felhívásokat fogalmazott meg, azokban közvetlen vásárlási felhívást téve közzé. Emellett nem minden reklámban hívták fel a figyelmet arra, hogy a megnyerhető ajándékok csak korlátozott számban érhetőek el. A GVH ezért a vállalkozást 4,5 milliós bírság megfizetésére kötelezte.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik