Gazdaság

Tízmilliós bírságot kapott a Lyoness

bevásárlás (bevásárlás, )
bevásárlás (bevásárlás, )

A reklámokban valótlanul állították, hogy a regisztrált tagok minden vásárlást követően, azonnal pénzvisszafizetésben részesülnek.

A Lyoness Hungary Kft. és a Lyoness Holding Europe AG. tavaly szeptember 16-a és 30-a között a „MOST” megnevezésű kampányban a Lyoness rendszerét, illetve a csatlakozásból eredő előnyöket népszerűsítették. A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította: a kampányban megjelenő tájékoztatások azt a benyomást keltették a fogyasztókban, hogy az egyes vásárlásokat követően vásárlásonként azonnal felhasználható pénzvisszatérítésben részesülnek – közölte a GVH.

A reklámok azonban arra nem utaltak, hogy a visszafizetésnek feltételei vannak és  nem a vásárlással egy időben történik. Abban az esetben ugyanis, ha a vásárlás nem éri el a 75.000 Ft-ot, kizárólag akkor történt meg a visszafizetés, ha a fogyasztó írásban felmondta a szerződést és írásban kezdeményezte a kifizetést.

A GVH szerint tehát megtévesztették a fogyasztókat, ezért 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásokra. A hivatal súlyosító tényezőként értékelte, hogy a reklámokat országos televízió csatornán és rádióban is sugározták, így az intenzív kampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérték.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik