A cseh gyártó magyarországi vállalata azért perelte be a BKK-t, mert a közlekedésszervező szerintük azt írta, offshore hátterük van.
A BKK közleménye szerint a BKK a Skodának írt levelében a megfogalmazott vádakat visszautasította, és rögzítette, hogy a cég tulajdonosi szerkezetét a fővárosi villamosbeszerzéssel összefüggésben a közbeszerzési eljárásban előírt kötelezettségeinek megfelelően vizsgálta és vizsgálja, és csupán a vizsgálat tényéről adott hírt közleményében. Jelezték, hogy ez a vizsgálat jelenleg is tart.
A BKK februárban indított közbeszerzési eljárást 37 új, alacsonypadlós villamos beszerzésére, amelyen négyen (Skoda, Stadler, Siemens, CAF) indult és a legjobbat az értékelés szerint a spanyol CAF adta be. A BKK a Skodát szakmai alkalmatlanság, műszaki meg nem felelés és aránytalanul alacsony ár miatt zárta ki.
A Közbeszerzési Döntőbizottság egyik vitatott elem tekintetében sem mondta ki, hogy helytelen döntés született, hanem további vizsgálatokat kért, ezek jelenleg is folyamatban vannak.