A választási év mindig jól jön az országnak. Bármerre néz a magyar szem, mindenhol felújított köztereket, új sportpályákat, tatarozott középületeket lát. Összeszedtünk néhány országszépítő beruházást, amelyekről talán a szavazópolgár csak álmodozhatna, ha 2014-ben történetesen nem mondhatna véleményt a kormány teljesítményéről.
4-es metró
Az átlag budapesti nem tenne rá sokat, hogy valaha is átszállás nélkül utazhatna Kelenföldről a Keletiig, de Tarlós István főpolgármester szerint tavasszal átadják az immár lassan tíz éve épülő 4-es metrót. A projekt maximális költsége 452 milliárd forint, amelyhez 181 milliárd forinttal járult hozzá az Európai Unió. A hazai részt 79 százalékban az állam, 21 százalékban pedig a Fővárosi Önkormányzat adta össze.
Fotó: Kummer János
Balatoni közlekedés
Buszmegállók és vasútállomások újulnak meg a Balaton környékén. A tervek szerint jövő tavaszra fejeződnek be a munkálatok. A projekt érinti a hajózást is: a menetrend szerinti hajóval közlekedők számára Siófokon, Fonyódon, Balatonfüreden, Tihanyban és Badacsonyban építenek ki korszerű utastájékoztatási rendszert. A felújítások összköltsége mintegy 700 millió forint, melynek 10 százalékát állja Magyarország, a fennmaradó rész uniós finanszírozás.
Közterek
Tavasszal a 30 milliárdból megújuló Kossuth téren is tehet egy sétát a szavazópolgár. Sőt, a tervek szerint a közeli Olimpia park és a Falk Miksa utca is felfrissül, összesen 1,2 milliárd forintért. A Ferenciek tere 5 milliárdból készül el tavaszra. A hosszadalmas tervpályáztatás után teljes sebességre kapcsolt a Várkert Bazár megújítása is. 6,5 milliárdból tavaszra elkészül.
Fotó: Kummer János
Stadionok
Debrecenben 12 milliárdból épül a húszezer férőhelyes stadion, tavasszal pedig átadják a felcsútit is. Ez azonban az úgynevezett tao-felajánlásokból, tehát a társasági adókedvezményekért cserébe kínált támogatásokból épül majd, a hírek szerint összesen körülbelül hárommilliárdból.