Gazdaság

Cafeteria: Erzsébet trónja megingathatatlan

erzsebet-utalvany(960x640)(1).jpg (erzsébet utalvány, )
erzsebet-utalvany(960x640)(1).jpg (erzsébet utalvány, )

Nem változott az előző negyedévi mélyponthoz képest a béren kívüli juttatásban gondolkodó vállalkozások aránya, jelenleg a kis- és közepes vállalkozások (kkv) mindössze 43 százaléka tervez természetbeni juttatást adni.

Az 500 hazai kkv vezető megkérdezésén alapuló negyedéves K&H bizalmi index kutatás adatai szerint a munkáltatók körében továbbra is az Erzsébet-utalvány a legnépszerűbb cafeteria elem, a cégvezetők 46 százaléka tervezi alkalmazni. Ez jelentős, 15 százalékpontos ugrás az előző negyedévhez képest – mutatott rá közleményében a K&H Bank.

A kedvezményes adózású béren kívüli juttatási forma növekvő népszerűségéhez feltehetően hozzájárul az év elején bevezetett három új utalványforma, amelyek a cafeteria-rendszerben választható elemként és szociális juttatásként egyaránt alkalmazhatók – idézi a közlemény Németh Lászlót, a K&H kkv marketing főosztályának vezetőjét.

A második helyen a közlekedési költségek térítése és a SZÉP Kártya áll, mindkét juttatási formát a cégek csaknem egyötöde (19 százalék) fogja alkalmazni. Ugyanakkor, míg a SZÉP Kártya népszerűsége folyamatosan növekszik, addig a közlekedési költségtérítés alkalmazása kisebb ingadozások mellett nagyjából stagnál.

A béren kívüli juttatások alkalmazása a különböző szektorokat tekintve nagyon hasonló képet mutat. A cafeteria elemeket nyújtó kkv-k közül a szolgáltató vállalkozások állnak az élen, mivel az előző negyedévhez képest 8 százalékpontos növekedést követően jelenleg 46 százalékuk gondolkodik béren kívüli juttatásban.

A mezőgazdasági és kereskedelmi vállalkozások közel azonos arányban 44, illetve 41 százalékban terveznek béren kívüli juttatást nyújtani dolgozóiknak. Az ipari, építőipari cégeknél a legrosszabb a helyzet, hiszen mindössze 37 százaléka kalkulál valamelyik cafeteria elemmel, ami jelentős, 13 százalékpontos csökkenés az előző negyedévhez képest.

Árbevétel szerinti bontásban továbbra is jól látható tendencia, hogy a cégméret növekedésével párhuzamosan nő a cafeteriát nyújtó vállalkozások aránya. Míg a mikrovállalkozások közül csak minden harmadik ad béren kívüli juttatást, addig a kis- és középvállalkozások ennél nagyobb arányban, 53 illetve 55 százalékban építik be valamelyik cafeteria elemet.

A K&H a GfK közreműködésével vizsgálja a mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A 2004 óta folyamatosan készített negyedéves K&H kkv bizalmi index 500 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság vezetőjének megkérdezése alapján készül.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik