Reklámlevelükben azt ígérik, légkondicionáló berendezéseket fognak kisorsolni, de valójában fizetős SMS-szolgáltatásra iratkoztatják fel őket.
A vírusirtó szoftvereket gyártó G Data hazai képviselete hívta fel a figyelmet az e-mail reklám terjedésére. A linkre kattinva egyébként egy tetszetős klímát látnak az internetezők, majd néhány kérdésre kell válaszolnia annak, aki szeretné megnyerni az egyik berendezést. Teljesen mindegy azonban, hogy a kérdésekre milyen választ adnak, a weboldal megdicséri őket.
Ezután következik az átvágás
A nyereményjátékban való részvételhez el kell küldeni az OK kulcsszót a megadott telefonszámra. Az apró betűs – a legritkább esetben elolvasott – részben azonban ott áll, hogy minden SMS bruttó 1905 forintba fog kerülni.
A vírusirtó cég szakértője szerint mindez lehetne akár szabályos nyereményjáték is. Több jel bizonyítja azonban, hogy átvágásról van szó.
Az első ilyen a nyereményjáték gazdasági irracionalitása. Ha 100 beküldő között sorsol a cég 10 klímát, akkor 10 SMS bevételéből (vagyis mindössze 19 ezer forintból) kellene egy klímát küldeniük. A levélszemét küldői ezenkívül kizárólag ingyenes e-mail szolgáltatókat használnak a reklám terjesztésére. A játékot szervező Virtualink Advisor Ltd. pedig nem ismert vállalkozás az interneten. Az akció futtatására orosz domaineket használnak, a nyereményjátékok leírásában, a szövegekben pedig több helyesírási hibát vétenek.
Emellett a telefonszám, melyre az SMS-t el kell küldeni, már ismert arról, hogy hasonló bűnözői tevékenységre használták fel.