Gazdaság

Nem kelt el az ingatlanom, pedig mindent megtettem. Mit tegyek?

Sajnos elég gyakori eset a címben leírt helyzet. Mostanra mindenki tudja, hogy jóval több ingatlant árulnak, mint amennyire kereslet van. A beletörődés előtt azonban van még néhány dolog, amit meg kell tennünk.

Nézzük, mik azok a teendők, amelyeket minden esetben meg kell tenni, függetlenül attól, hogy milyen ingatlanunk van:

1. Új képek – árcsökkentés
Csináljunk új képeket az ingatlanról! Ezeket töltsük fel a régiek helyére a hirdetéseinkben! Ezzel egyidőben csökkentsük az árat, akár pár tízezer forinttal is. Ennek hatására a hirdetésünk frissnek tűnik majd, és a régóta böngészők számára nem lesz ismerős. Az új képeket és az új árat küldjük el a velünk szerződésben álló ingatlanügynököknek is! Pár nap múlva ellenőrizzük, hogy frissítették-e azokat a hirdetéseikben!

2. Új szöveg
A régi szövegen módosítsunk, ha lehet, minél többet! Az sem baj, ha a szöveg egyedi, esetleg vicces is. Ha nem csak a száraz tényekre szorítkozunk, hanem a szöveggel megpróbáljuk átadni az ingatlan olyan pozitívumait is, melyek inkább a szívre, lélekre hatnak, nem pedig az észre. Egy jó példa.

3. Új lokáció – új hirdetés
Ha a hirdetésünk egy nagyváros melletti kistelepülésen van (Pl.: Nagykozár, Pellérd, stb.), akkor próbáljuk meg a hirdetésünket a nagyvárosi listákba tenni, majd a szövegben egyértelműsíteni, hogy hol is van. Pl. a nagykozári házunkat pécsiként hirdessük meg, majd a szövegbe ezt írjuk: „Pécs belvárosától negyed órára, Nagykozárban eladó…” Tapasztalatunk szerint sokszor nem is gondolkozik el valaki, hogy egy-egy ilyen település nincs messzebb, mint a város egy távolabbi városrésze. Viszont csak az adott nagyvárosra keres, így sosem látta volna a mi házunkat/lakásunkat.
Ha az oldalak között, ahol hirdetünk, van olyan, ahol a városrészt is meg kellett adni, akkor vizsgáljuk meg azt is, hogy a mi ingatlanunk helye egyértelműen meghatározható-e, vagy esetleg két városrész határán fekszik! Mert ha így van, akkor érdemes mindkét városrészbe feladni a hirdetésünket.

4. Árellenőrzés
Ellenőrizzük még egyszer, hogy jó áron hirdetjük-e ingatlanunkat! Mert ha a piaci ár felett hirdetünk, akkor nem várhatjuk, hogy jöjjenek az érdeklődők… Az ár meghatározásáról írtunk első cikkünkben, ha szükséges, olvassa el még egyszer.

5. Új hirdetési felületek
Ha nem hirdetünk megfelelően, akkor nem fogja a kereslet megtalálni az ingatlanunkat. Ha van olyan hirdetési felület, amit nem próbáltunk ki, akkor érdemes arra is feltölteni a hirdetésünket. Arról, hogy hol és hogyan érdemes hirdetni, második cikkünkben írtunk.

6. Eddigi érdeklődők
Érdemes az eddigi érdeklődőket végighívni, hogyan állnak a keresésben. Ha nem zárkóznak el teljesen az ingatlanunk elől, akkor érdemes őket még egyszer kihívni, hátha sikerül megegyezni. Úgyanígy hívjuk végig az ingatlanosainkat is, hogy mi a helyzet.

7. Minimális átalakítások az ingatlanon
Nem javasoljuk, hogy sokat költsenek egy ingatlanra annak érdekében, hogy majd így jobban el lehet adni. De egy tisztasági festés, fűnyírás, lehullott levelek összegyűjtése stb. sokat tud dobni egy-egy ingatlan megítélésében. Természetesen ezen átalakítások után készítsünk új képeket, és azokat töltsük fel a hirdetéseinkhez.

Ezeket a tennivalókat kis energia- és pénzráfordítással is elvégezhetjük. Természetesen ezek sem garantálják, hogy sikerül eladni az ingatlant, de legalább elmondhatjuk, hogy mindent megtettünk.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik