Pénzügy

Hol és hogyan hirdessem meg eladni kívánt ingatlanom?

Múlt alkalommal abban segítettünk, hogy hogyan állapítsa meg ingatlana piaci árát. Ha az ár megvan, akkor jöhet a hirdetések feladása. Ha esetleg lemaradt volna múlt heti cikkünkről, akkor itt elolvashatja.

Egy-egy ingatlan eladása két fő paraméteren múlik: az egyik az ár, a másik a hirdetés. Hiába van jó áron egy-egy ingatlan, ha nem megfelelően hirdetik, akkor nem, vagy csak sokára fog elkelni. De hiába hirdetünk kiválóan egy túlárazott ingatlant, azt bizony nem fogják megvenni. Az internet mai kínálatában azonban könnyű elveszni, és sok tapasztalat kell ahhoz, hogy jól hirdessük meg ingatlanunkat.

Milyen oldalakon és hogyan?

Nem hagyhatjuk ki, hogy legalább az egyik vezető ingatlankereskedelmi oldalra feltegyük ingatlanunkat. Hogy hogyan ismeri fel, hogy Ön ilyen oldalt talált-e? Íme néhány paraméter:
– a hirdetésszám a komoly oldalakon legalább 150-200.000 ingatlanhirdetés körül mozog
– keressen a Google-ban az Ön lakhelye szerinti szókapcsolatra. (Pl.: pécsi lakások, pécsi házak, stb.) Az első pár találatban biztos talál megfelelő oldalt. Jól nézze meg, mert ilyenkor sokszor előjönnek a nagyobb ingatlanirodák oldalai is, amik nem túl hatékonyak.
– nézze meg hogy az Ön lakhelyére keresve az adott oldalon mennyi ingatlant talál. (segítségképpen: a nagyobb oldalakon pécsi lakásokra keresve 3-6.000 találat van)

Megtalálta? Akkor nincs más hátra, mint hogy feladja a hirdetését. De mielőtt nekiállna, tudnia kell néhány dolgot. Sok ember fejében még mindig az él, hogy az internet egyenlő az ingyenességgel. Sajnos ezt el kell felejteni. Az oldalak is pénzből élnek, tehát pénzt kérnek a hirdetésekért. Ezért ne hagyjon ott egy oldalt csak azért, mert pénzbe kerül rajta a hirdetés! A nagyobb oldalakon csak úgy tudjuk feladni ingyenesen a hirdetésünket, ha nem emeljük ki, és nem teszünk fel hozzá képet. Így viszont nincs sok értelme, de erről a következő bekezdés többet mond.

Kiemelések

Azt már látta, hogy a hatékony, piacvezető oldalakon rengeteg hirdetés van. Ebbe a masszába fog bekerülni az Ön ingatlana is. Ahhoz azonban, hogy az Ön hirdetése látható maradjon, áldoznia kell; pénzt és időt. Rögtön megérti, hogy miért. Ezek az oldalak elvileg úgy működnek, hogy mindig a legfrissebb hirdetés van a listák élén, és a legrégebbi pedig a végén. Viszont mindenki a friss hirdetésekre kíváncsi, ezért az ingatlanirodák mindent megtesznek azért, hogy a listák élén maradjanak, és az oldalak ebben segítenek is nekik. Az irodáknak többnyire olyan előfizetésük van, hogy a több száz ingatlanuk bizonyos időközönként – többnyire hetente – új feladási dátumot kapnak. Ezzel a hirdetéseik újra a listák élére ugranak. Egy-egy nagyvárosban 50-60 iroda is működik, és szinte mindegyiknek ilyen előfizetése van, tehát naponta akár több iroda hirdetései is egyszerre ugranak előre. Ilyenkor a magánhirdetők hirdetései hátrébb csúsznak, hiába frissebbek. Ha ez még nem lenne elég elkeserítő, akkor van még… Az irodák legjobb ingatlanaikat kiemelik, ami azt jelenti, hogy fixen ott maradnak a listák élén. Ez megint a magánhirdetők rovására megy. A látogatók, akik ugye azért keresik fel ezen oldalakat, mert ingatlant akarnak venni, nem, vagy csak kevesen tudják ezt a trükköt. Ezért ők csak a találati listák elejét nézik meg, ahol a (szerintük) friss hirdetések jelennek meg. Ha az Ön hirdetése nincs a listák elején, akkor bizony jelentősen csökken az esélye az eladásra. Be kell tehát szállnia ebbe a versenybe, ha komolyan gondolja. Ezért nézze meg azokat a kiemeléseket, amik azt biztosítják, hogy az Ön hirdetése is a listák élén maradjon. Ha az adott oldalnál lehetőség van ilyen kiemelés vásárlására, akkor mérlegelnie kell, hogy megéri-e Önnek. A listák élén tartott hirdetéseket kb. 8-10-szer többen nézik meg!

Helyi oldalak

Fontos, hogy ezeket is kihasználjuk. Ezek többnyire az adott megye napilapjának online verziói, és helyi híreket gyártó kisebb oldalak. Ezeket sokan olvassák, tehát jó eséllyel az apróhirdetési részt is sokan megnyitják. Nincs annyi hirdetés, mint az ingatlanos oldalakon, így a fenti trükkök sem léteznek.

Apróhirdetési oldalak

Ezeken az oldalakon a szögtől az autóig minden kapható. Természetesen ingatlan is, nem is kis mennyiségben. Mivel a hirdetésfeladás többnyire képpel együtt is ingyenes, ne hagyjuk ki! Az ingatlanirodák itt is versenyeznek, de itt könnyebben szállunk harcba velük, mert itt nem áll a rendelkezésükre a fenti frissítéses trükk. Nincs más dolgunk, mint hetente újra feladni a hirdetésünket, így biztosítjuk annak egyenletes teljesítményét.

Ha megvan, hogy hol adjuk fel a hirdetésünket, akkor az sem mindegy, hogy hogyan

Az újságokban régebben korlátozott minket a terjedelem, de az online hirdetésekben szabadjára engedhetjük a bennünk lakozó költőt.

Fotók

Nagyon nem mindegy, hogy milyen fotókat közlünk az ingatlanunkról.

– Rakjunk rendet! Senki nem kíváncsi a száradó ruháinkra, a mosatlan edényünkre. Sőt, a gyermekeink szertehagyott játékaira sem. Egy rendezett, tiszta lakás sokkal több érdeklődőt vonz.
– Legyen világos! Napfényes időben fotózzunk! Szebbek lesznek a fotók is, és az ingatlan is a szebbik arcát mutatja természetes fényben.
– Érzékeltessük a teret! A szobákat ne a szoba közepéről fotózzuk, hanem a sarokból, vagy a szoba ajtajából, hogy minél nagyobb része férjen rá a képre. Ugyanez igaz a kertre is.
– A kutya nem eladó! Ha van házikedvencünk, akkor ne legyen a képen, bármilyen aranyos is. Az érdeklődő lehet, hogy nem szereti az állatokat.
– Frissítsünk! A képeket érdemes sokszor frissíteni, újakat készíteni. De semmiképpen ne hirdessünk nyáron téli képekkel!
– Mutassuk meg a büszkeségünk! Ha van olyan részlete az ingatlannak, amire büszkék vagyunk, akkor azt ne hagyjuk le a képekről sem!

Leírás

Legyen részletes és egyedi! Minél többet ír az ingatlanáról, annál jobb. A leírásban is törekedjen arra, hogy kiemelje a lakás vagy ház pozitívumait! Ha meg akarja magát kímélni a fölösleges látogatásoktól, akkor érdemes a negatívumokat is leírni. Kellemetlen, ha akkor derül ki valami, amikor eljön az érdeklődő. A leírás alapján jó, ha az érdeklődő teljes képet kap. Érdemes szót ejteni az ingatlan megközelíthetőségéről, a szomszédokról, hogy milyen gyümölcs van a kertben, hol kel fel a Nap, stb. Ne gondolja, hogy ezeket az apróságokat fölösleges leírni! Sosem tudhatja, hogy a képernyő másik felén ülő érdeklődőben mi dönti el azt, hogy a telefonjáért nyúl, és felhívja Önt.

Ha feladta a hirdetéseket, akkor remélhetőleg jönnek majd a hívások. A hívások között szép számmal lesznek ingatlanosok, akik segítséget ígérnek. Hogy mit kezdjen velük? Következő cikkünkben ebben segítünk.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik