Az eddigi legrosszabb év jöhet Európában az autószalonokra, amelyek konganak az ürességtől: 5-8 százalékkal eshet még a tavalyi vacak évhez képest is az eladás Ivan Hodac, az Európai Autógyártók Szövetségének vezetője szerint, aki interjút adott az Euractive.com-nak. Az idei e szerint a hatodik év lesz, amikor annyira nem akar senki vásárolni, hogy szinte a vevők után hajítják a járgányokat. Ez persze az autóvásárlóknak jó, mert 5-20 százalékkal olcsóbban hozzá lehet jutni jobb autókhoz, mint a válság előtt.
Csakhogy fél Kelet-Európa az autógyártásból él. Na mármost jelenleg 30-35 százaléknyi gyártási kapacitás valójában üresen ketyeg, megrendelés híján, ami Ivan Hodac szerint „nem fog így maradni”. Magyarán: leépítések jöhetnek azoknál a gyáraknál, amelyek nem a száguldó, Európán kívüli piacokra termelnek prémium márkákat, mint az Audi vagy a Mercedes.
Kik vannak hát bajban? Egyebek között a Volkswagen, a Fiat, a Peugeot, mint a Bloomberg tudósításából kiderül.